reklama

Vlastník bývalej ubytovne Trnavan plánuje okrem rekonštrukcie aj výstavbu nového objektu

Spoločnosť Hotel Trnavan, s.r.o., pripravuje rekonštrukciu bývalej ubytovne na Zelenečskej ulici. Okrem toho pri roky nefunkčnom a opustenom objekte plánuje spoločnosť postaviť aj ďalší objekt určený na bývanie. Na to však potrebuje zmenu územného plánu a súhlas mestských poslancov.

Vlastník rozsiahlej schátranej nehnuteľnosti bývalej ubytovne Trnavan predstavil mestu Trnava svoj zámer rekonštrukcie objektu a návrh dostavby v podobe nového bytového domu, ktorý sa má nachádzať pred bývalou ubytovňou.



Vizualizácie

Zdroj: Hotel Trnavan, s.r.o.

Cieľom rekonštrukcie ubytovne je prestavba interiérov na byty. Na prízemí majú vzniknúť spoločné vstupné priestory, spoločné odkladacie priestory – kočikáreň a technické priestory – kotolňa.

Nový bytový dom projektuje spoločnosť Hotel Trnavan, s.r.o., s piatimi nadzemnými podlažiami.

Celkovo počíta investor s realizáciou 180 bytov v oboch objektoch, ponúkať ich bude na odkúpenie do osobného vlastníctva.

Dotknuté parcely sú v územnom pláne vedené ako plochy mestotvornej polyfunkcie.

Predložený návrh investora však počíta s vyšším indexom zastavanosti daného územia ako dovoľuje súčasný stav, spoločnosť preto žiada mesto o úpravu regulatívov a zmenu kódu využitia tohto územia v územnom pláne na plochy viacpodlažnej bytovej výstavby.

O žiadosti firmy Hotel Trnavan, s.r.o. majú rozhodovať poslanci mestského zastupiteľstva začiatkom decembra.

Odbor územného rozvoja a koncepcií (OÚRaK) vo svojom stanovisku neodporúča schváliť povolenie na zmenu územného plánu.

“Zmena regulatívu, resp. vytvorenie nového funkčného kódu by vytvorilo tlaky na zmierňovanie, úpravu regulatívov aj v iných častiach mesta. Zámerom mesta je zvyšovanie plôch zelene na obyvateľa a nie opačne. Projekt zároveň zvyšuje počty bytov nad stanovený limit v regulatívoch územného plánu,” znie vyjadrenie OÚRaK, ktorý zároveň odporúča investorovi navrhnúť druhý objekt v menšom rozsahu, aby územie dosiahlo aktuálne platné regulatívy.

K zámeru sa vyjadrila aj Komisia stavebná, územného plánovania a dopravy MZ. Na zasadnutí 19. októbra 2019 všetkými dvanástimi prítomnými neodporučila mestskému zastupiteľstvu schváliť povolenie na spracovanie tejto zmeny.

ZDROJ: Mesto Trnava

Ulož ako PDF
Napísal 28. novembra 2019 8:01. Článok je zaradený do rubriky: Aktuálne, Ďalšie správy, Trnava. RSS 2.0.


INZERCIA

27 komentárov pre “Vlastník bývalej ubytovne Trnavan plánuje okrem rekonštrukcie aj výstavbu nového objektu”

  1. 1
    Vlado says:

    ufff namiesto sucasneho (nedostatocneho) parkoviska dalsie byty bez parkovania… no neviem. Iba ak tam bude podzemne parkovisko pre cca200 aut a dalsich 60-100 vonku

    • 1.1
      Vlado x says:

      Vlado nie aby si bol nadšený z toho že cena bytov pôjde dolu a že aj učitelia si budú môcť dovoliť bývať v Trnave ale ty úplne odveci útočíš na Investora, ktorý sa zmohol skoro po 8 rokoch obnoviť a dostavať ubytovňu. Nie si ty tak trochu idiot alebo troll? Moji rodičia sú na dôchodku a celý živit chodia verejnou dopravou. Keď ti tak záleží na autách a viac ako na ľudskom bývaní, tak si kúp súkromne garáž, kde bude bývať tvoje auto. Prečo by ti mal súkromník stavať pre tvoje autíčkársvo zadarmo garáž.

  2. 2
    xXx says:

    Dufam, ze toto neschvalia. Ani rekonstrukciu ubytovne. V starsom clanku nizsie je pisane, ze tam ma byt 137 bytov, z toho 125 jednoizbovych. Internatne izby prerobene na byvanie, to bude “kvalita”. Takze klientela je jasna.

    • 2.1
      tool says:

      Rekonstrukciu ti nikdo nemoze zakazat, len zmenu uzemneho planu a to podla mna neschvalia ale aj tak tam moze stavat ale mensie budovy.

    • 2.2
      Zajo says:

      to bol este byvaly vlastnik co chcel robit 137 bytov, teraz su tam matovicovci a ti si robia svoj vlastny projekt

      • 2.2.1
        xXx says:

        Aj s tou novou budovou, ktora je mensia, pisu, ze by tam malo byt 180 bytov, takze pochybujem, ze sa tam nieco zasadne zmeni, ked pribudne este 43 bytov. A kto normalny bude chciet ist byvat do prerobeneho internatu, hotela, ubytovne a neviem, co vsetko to bolo?

  3. 3
    Marko says:

    Odporucam pani Matovicovej nech kontaktuje pana poslanca Hrica (LT) ten isto rad navrhne este jedno poschodie navyse.

    • 3.1
      sprava says:

      Ja sa čudujem pani Matovičovej že sa púšťa do takého biznisu. Mať 3 ojazdené škodovky na rodinných príslušníkov vykázať po 250 000 km a je zaistený príjem prašulí rovnajúci sa tipovaniu cez Tipos , štátom riadenú pračku peňazí. Je však potrebné pre pokoj v rodine nepodávať v nedeľu na obed kuracie stehienka.

  4. 4
    gusto says:

    Volebný program a sľuby LT – územný plán nie je trhací kalendár, sídliska sa viac zahusťovať nebudú. Len cez naše mŕtvoly. Budú svetlé zajtrajšky.
    Sprosté klamstvo, podvod na voličoch.
    Pomaly každý týždeň idú ďalšie a ďalšie zahusťovačky po celej Trnave.
    Mesto sa z toho nedostane najbližších 25 rokov.

  5. 5
    Nevec Gdo says:

    Jednoznacne je tato cast dostatocne husto obyvana. Navrch stavat dalsiu budovu na existujucom parkovisku pred starou budovou je nezmysel. Ak by malli len po jednom aute ku kazdemu bytu, tak kde by tych min 180 aut parkovalo? co v dnesnej dobe ked k jednemu bytu treba ratat aspon dve auta.

    • 5.1
      Tretr says:

      Kde beres stále nové autá? Ja keď som sa sťahoval do novostavby tak som isel stým istým autom takže žiadne nepribudlo v meste. Keď sa 180 ludi presťahuje v rámci TT je to tých istých 180 ľudí. Samozrejme môžu byť aj z okolia ale väčšinou sú v rámci TT. Mali sme doma 2 auta teraz im ostalo jedno a ja m jedno…

      • 5.1.1
        Xxxxxxxxx says:

        Ty buk… Keď si sa presťahoval (s tým istým autom) tak si ostal parkovať pred starým bývaním alebo si presťahoval aj auto?… To je jedno skadiaľ auta prídu, dolezite je aby mali kde parkovať na mieste a nezatazili súčasných obyvateľov … Snáď nečakáš že odsťahovalec od tesca ostane parkovať pri tescu keď bude bývať v Trnavane… Zas hipsterlogika a obhajovanie neobhajitelneho…

  6. 6
    ja says:

    a kde su parkoviskaaaaaaa

  7. 7
    Tretr says:

    Buka máš v galotach. Z lincanskej medzi tým môže odísť 200 ľudí napr do prúdov ale nebudem ti brat tvoje hororové scenáre.

  8. 8
    Internát says:

    Trnava je plná študentov. Objekt bol kedysi internátom a ubytovňou.
    Čo tak využiť budovu na pôvodný účel? Určite by o ubytovanie bol záujem.

  9. 9
    Ucho says:

    V prvom rade treba povedať že teraz sa tu nebavíme o povolení tejto stavby s ilustračnými vizuálmi.
    Teraz ide len o to že či investor môže tento projekt v tomto území vôbec postaviť. A až vtedy keď bude mať projekt v súlade s územným plánom, môže chystať územné konanie a stavebné konanie.
    A až tam sa budú konkretizovať všetky parametre stavby vrátane parkovacích miest tak aby ich počet bol v súlade s normami.
    Nikto už dnes nepostaví bytovky bez toho aby mal zodpovedajúci počet parkovacích státí. Ale od toho sme ešte ďaleko.

  10. 10
    natare says:

    Áno, treba postaviť na parkovisku bytovku tak ako Na hlinách celkom vzadu a potom nielenže tam pribudnú noví obyvatelia aj s autami, ale aj pôvodní obyvatelia už tiež nebudú mať kde parkovať.

  11. 11
    Xxxxxxxxx says:

    Takže máme robiť veci na náhodu… Z lincanskej môže odísť aj 5000 ľudí… Aj 100000… Akurát sa to stane iba vo virtuálnom svete a na fb vtedy keď hipsteri odôvodňujú svoje zlyhania a ústupky…

    Mi chceš povedať že ak z lincanskej odíde 200 ľudí tak po nich ostane 200 prázdnych bytov a 200 parkovacích miest…

    Keď neodíde 200 co potom… Potom investor sa poďakuje vedeniu mesta že ušetril a tupcom ako ty že ho obhajovali v komentároch… Takže keďže ho tak branis bud si jeho blízky alebo si len blbý… Lebo parkovacie miesta tam nebude stavat mesto ale investor a ty hajis aby to nemusel robiť a šetril peniaze

    • 11.1
      Tretr says:

      Ja som nikde nepísal že nemá stavať parkoviska to si kde čítal?? Tie tam musia byť bez toho im to nikto neschváli. Ja píšem o hororových scenaroch že tam pribudne hneď 180 áut. Ty máš tuším traumu z hipsterov. Som zvedavý ci si taky hustý aj v reále alebo ked stretneš toho hipstera a jeho blízkych tak len cumis do zeme jak tebe podobni hrdinovia

      • 11.1.1
        Xxxxxxxxx says:

        Gratulujem… 100% príručka mladého hipstera… Došli argumenty, tak zrazu agresia… Napísal som ti ze obhajujes aby investor nemusel stavať a zrazu vysvetľujes co si a ako myslel a ze to nebolo tak ako bolo a ze parkovisko má byť sak mu to inak neschválila… Hlavne ze keď v 5 bode napísal nevec gdo ze tam budu auta tak si písal ako žiadne nepribudnu… Véd sa len presunu v rámci TT… To som ti vyvrátil na tvojom vlastnom prípade tak si prišiel s rozprávkou o 200 odstahovanych lincancanoch… Ani ta ti nevyšla tak skaces…

      • 11.1.2
        Nevec Gdo says:

        Ty vies o aku lokalitu ide, Ja som kusok odtial vyrastal a tych 180 aut nie je hororrovy scenar, ale poddimenzovany odhad.
        Ked prosim ta by si v tej lokalite chcel najs miesto na parkoviska. Na jedinom ktore v okoli je chcu postavit tu mensiu budovu. Jedine ze by pod nou vystavali podzemne parkovisko, ktore by islo ako do vysky tak aj do hlbky. Neriesilo by to ale problem do tej hlbky kedze vacsina ludi ma zaujem a byvanie a parkovacie miesto, ale s tym ze za neho nebude platit,. Tych co by tam byvali a zaplatili by za podzemne byvanie by bola mensina.

        A vyvstava zase problem kde by ti ludia parkovali?
        Okolite baraky su uz dostatocne zapratane autami, vedla je CKD, kde by uz asi nikto nezaparkoval ak by isiel do obchodu, iba ak by to riesili sposobom LIDL, MAx a pod. a to je tam min parkovisko. Za byvalym intrakom na na byvalom futbalovom ihrisku teraz postavili bytovy komplex tam sa tiez nic nezmesti. Navrch take mnostvo ludi potrebuje aj iny zivotny priestor ako beton.
        Tvoje reakcie su rychle a prvoplanove. radsej sa najprv zamysli nad tym co pises.

  12. 12
    takto says:

    Doporučujem, aby to investorovi mohlo prejsť bez problémov cez schvaľovacie procesy , aby si najprv obšlapal projekt u tých správnych ľudí v kuloároch LT- viď niektorí hore uvádzaní.
    Navrhnú Vám potom dokonca aj verejene o jedno, či dve podlažia viacej. Nebudete mať žiadny problém s dopravou, parkovaním, proste s ničím. Čo raz prejde cez schvaľovací orgán ústredného výboru LT a ich ľudí máte v kapse.
    Oplatí sa teda investovať. Dokonca aj správny výber projektanta priamo poslanecky napojených na LT cez svoju poslankyňu je istota. Viď Alžbetin park. Tam takisto nemajú susedia šancu s námietkami, chudáci v rodinných domoch, ktorým pribudnú na ulici ďaľšie autá v premávke, alebo krásne výhľady so 6 podlažnej bytovky do záhrad rodinných domov a podobne. O zeleni nehovoriac. Síce zdravý rozum uchádza, ale business nepustí.

    S našou Lepšou Trnavou a jej vedúcou úlohou za svetlé zajtrajšky !
    Česť Vašej práci súdruhovia !

    • 12.1
      Karol M. says:

      Ale ale … ved sudruhovia z LT su iní…oni dobudujú k svojim megalomanským stavbám aj cyklochodníky..tak načo by nám boli v Trnave autá…veď máme bicykle…a ešte aké…spoločné 😀
      Jazdime ekologicky a to že dôchodci, ZŤP, rodiny s malými deťmi atď. sa potrebujú reálne presúvať aj ináč ako bicyklom…to súdruhovia hipseri ako deti žijúce spojené pupočnou šnúrou v 40 rokoch svojho života s rodičmi, žiaľ nepochopia…

Zanechaj odkaz to Vlado x

reklama

reklama

Prihlásiť sa | © Všetky práva vyhradené. trnava-live.sk I Názory vyslovené v diskusiách čitateľov nie sú názormi prevádzkovateľa webu, a ten za obsah týchto názorov nezodpovedá. Rasistické, vulgárne, urážlivé a príspevky mimo témy článku budú vymazané. Redakcia si vyhradzuje právo na zastavenie diskusie v prípade, že komentáre smerujú k vzájomnému napádaniu sa a osočovaniu účastníkov diskusie alebo iných osôb.