reklama

V hodnotení najlepších samospráv na Odkaze pre starostu po prvýkrát chýbala Trnava

Mesto Trnava neobhájilo ocenenie Zlaté vedro za najlepšie výsledky v riešení občianskych podnetov na portáli Odkazprestarostu.sk a v poradí za rok 2019 kleslo z prvej na 11. priečku v kategórii riešení podnetov a rovnako z najvyššej pozície v kategórii komunikácia sa Trnava prepadla na šieste miesto.

Odkaz pre starostu vyhodnotil 14. júla 2020 úspešnosť miest a obcí za uplynulý rok. Desiatim samosprávam odovzdal ocenenie Zlaté vedro.

“Hodnotíme nielen pomer vyriešených podnetov, ale zohľadňujeme aj ich náročnosť a zároveň aj celkový počet podnetov, ktoré samosprávy museli riešiť,” vysvetľuje Andrea Addová, hlavná administrátorka Odkazu pre starostu. “V samostatnej kategórii sme sa zamerali na spôsob, akým mestá a obce o riešení podnetov s občanmi komunikujú. Samosprávy sme rozdelili aj podľa veľkosti na väčšie a menšie ako 20-tisíc obyvateľov.”

Spomedzi väčších samospráv vyhrala v obidvoch hodnotených oblastiach, riešení podnetov a komunikácii, Žilina. V kategórii riešenia podnetov ju nasledovala Nitra, o tretie miesto sa delí Prievidza s mestskou časťou Bratislava-Ružinov. V komunikácii získala druhé miesto Prievidza a tretie Dubnica nad Váhom.

Trnava obsadila 11. miesto v riešení podnetov a 6. priečku za komunikáciu. Ide o najhoršie výsledky od roku 2013. Kompletné poradie nájdete v tomto odkaze.

Trnavská samospráva získala prvé ocenenie Zlaté vedro už v roku 2013, odvtedy zástupcovia mesta prevzali celkom šesť prvenstiev, naposledy vlani za rok 2018.

Hovorkyňa mesta Veronika Majtánová v reakcii pre agentúru TASR uviedla, že Trnava sa v hodnotení inštitútu dlhodobo držala na najvyšších priečkach pre kvalitu komunikácie s občanmi a zároveň množstvo podnetov, ktoré radnica dokázala úspešne vyriešiť.

„Práve vysoký počet požiadaviek na portáli bol dôvodom, prečo sme v roku 2016 na mestskom úrade vytvorili referentskú pozíciu venovanú výhradne tejto agende. Po personálnych zmenách a odchode daného zamestnanca sme momentálne v prechodnom období. Administráciu a riešenie podnetov dočasne zastrešuje popri ostatných pracovných povinnostiach iné pracovisko,“ vysvetlila.

Ako dodala, stále sa snažia „v maximálnej miere a v čo najkratšom čase podnety riešiť, je však pochopiteľné, že v rámci personálnych a časových kapacít nie je možné venovať sa jednotlivým požiadavkám tak intenzívne“.

„Naším záujmom je komunikovať s občanmi prostredníctvom portálu i naďalej a zlepšovať život v našom meste aj na základe ich podnetov, preto pripravujeme výberové konanie na opätovné obsadenie pozície referenta Odkazu pre starostu,“ doplnila hovorkyňa.

Prostredníctvom portálu obdržala Trnava vlani 1450 podnetov, z nich samospráva vyriešila 520 a neriešila 506, v riešení zostalo 394 podnetov.

Za rok 2018 prišlo na trnavskú samosprávu 1 236 podnetov, vyriešených bolo 593.

Odkaz pre starostu vytvorila v roku 2010 mimovládna organizácia Inštitút pre dobre spravovanú spoločnosť. Pomocou internetovej stránky a mobilnej aplikácie umožňuje obyvateľom samospráv nahlasovať rôzne typy nedostatkov, ktoré ich vo verejnom priestore obce či mesta trápia a môžu tak komunikovať o ich riešení priamo so samosprávou.

Odkaz pre starostu pôvodne začal pôsobiť v Bratislave a jej mestských častiach, dnes ho využíva viac ako 150 samospráv.

Počas desiatich rokov sa na Odkaze pre starostu vyriešilo viac ako 40-tisíc podnetov od občanov a v súčasnosti ho využíva viac ako 31-tisíc užívateľov.

Ulož ako PDF
Napísal 15. júla 2020 8:33. Článok je zaradený do rubriky: Aktuálne, Ďalšie správy, Trnava. RSS 2.0. Both comments and pings are currently closed.


INZERCIA

pre “V hodnotení najlepších samospráv na Odkaze pre starostu po prvýkrát chýbala Trnava”

reklama

reklama

reklama

Prihlásiť sa | © Všetky práva vyhradené. trnava-live.sk I Názory vyslovené v diskusiách čitateľov nie sú názormi prevádzkovateľa webu, a ten za obsah týchto názorov nezodpovedá. Rasistické, vulgárne, urážlivé a príspevky mimo témy článku budú vymazané. Redakcia si vyhradzuje právo na zastavenie diskusie v prípade, že komentáre smerujú k vzájomnému napádaniu sa a osočovaniu účastníkov diskusie alebo iných osôb.