ŽOS Trnava bude okrem ZSSK dodávať elektrické jednotky pre České dráhy a českému Cargu opraví 750 vozňov
ŽOS Trnava sa v konzorciu so spoločnosťou Škoda Transportation v súčasnej dobe podieľa na výrobe 25 kusov elektrických jednotiek EMU 220, EMU 310 pre Železničnú spoločnosť Slovensko.
Ešte v decembri 2019 zástupcovia Juhomoravského kraja podpísali zmluvu s firmou Škoda Transportation na dodávku 29 nových elektrických jednotiek. Začiatkom roka oslovila Škoda Transportation ŽOS Trnava s návrhom na spoluprácu pri realizácii tohto projektu.
„Naša spoločnosť bude vyrábať pre Škoda Transportation v obidvoch projektoch spolu 62 kusov vložených vozňov. Finálne tiež oživujeme 23 elektrických jednopodlažných jednotiek EMU 220 a EMU 310 pre ZSSK, a zároveň budeme oživovať samostatné vložené vozne v počte 29 ks pre Juhomoravský kraj ako súčasť EMU 310. Do týchto jednotiek sa komfortne zmestí až 310 cestujúcich,“ hovorí generálny riaditeľ ŽOS Trnava Miloš Kyselica.
Ilustračné foto: ŽOS Trnava
Forma spolupráce so Škoda Transportation je štruktúrovaná v projektoch tak, že Škoda vyrobí hrubé stavby skríň, podvozky a trakčné sety, ktoré bude dodávať do ŽOS Trnava.
ŽOS Trnava bude realizovať aj povrchovú úpravu, montáž vložených vozňov elektrických jednotiek EMU310 a oživovanie samostatných vložených vozňov. Následne budú oživené vložené vozne transportované zákazníkovi.
Spolupráca na projekte ČD pre Juhomoravský kraj sa začne v roku 2021 a jednotky budú odovzdané klientovi do konca roku 2022.
„Sme radi, že sme nášho partnera našou prácou presvedčili o tom, že v trnavskej ŽOS-ke nájde kvalitu,“ hovorí generálny riaditeľ ŽOS Trnava Miloš Kyselica. „Ekologické české elektrické jednopodlažné jednotky Regiopanter sú medzi cestujúcimi veľmi obľúbené a som rád, že realizáciou takýchto projektov rozvíjame naše skúsenosti v novom segmente – výrobe elektrických vlakových jednotiek.“
ŽOS Trnava sa vďaka vybudovanej štruktúre širokého portfólia zákazníkov z celej Európy posledné roky stále viac zameriava aj na revízie nákladných vagónov pre významné európske spoločnosti ako sú Deutsche Bahn, rakúske OBB či švajčiarske SBB a podobne.
Kapacita závodu v oblasti revízii je až 6 000 vozňov ročne. Najnovšou zakázkou je revízia 750 nákladných vagónov pre české Cargo, ktorá sa bude realizovať v rokoch 2021/2022.
V oblasti strojárskej výroby ŽOS Trnava tiež uzatvorila nový kontrakt s významným partnerom v oblasti výroby koľajových vozidiel. Ide o výrobu zváraných podskupín vagónov, ktoré budú dodávané do viacerých závodov objednávateľa ako komponenty pre finálnu montáž.
Keďže ide o rozšírenie výrobného sortimentu, znamená to pokrytie časti výrobnej kapacity ŽOS Trnava z dlhodobého hľadiska s potenciálom ďalšieho nárastu v nasledujúcich rokoch.
(ts)
Ilustračné foto: ŽOS Trnava
Ulož ako PDF
Chlapci v ŽOS len tak ďalej ,aby ste mali z čoho platiť dane mestu a lúzer mal čo rozhadzovať.
chápem lebo ten lúzer nerozhadzuje tie ich dane do TVOJEJ kešene alebo príbuzných Pobyt na striedačke v tebe vyvoláva hlad po našich miestnych daniach ktoré teraz idú na skvalitnenie života viacerých Trnavčanov Daňové pijavice teraz skapíňajú na finančné suchoty?
Zrovna som nemyslel toho lúzra čo myslíš ty, ale v pohode. Keď pozrieš fotodokumentáciu a sprievodný článok, tak je zrejmé že je to práca s pridanou hodnotou. Posun od najväčšieho horáku, šplenťáka a 5 kg kladiva z čias komančov. Tým najväčším kapitalistickým daňovým pijaviciam dokonca na podporu zamestnanosti budú rozdávať financie. Choď sa postaviť do radu možno uspeješ, keď nie pomáha rum a pivo zopakovať desať krát a hrať naplno proti hracím výherným automatom, tam je možnosť vyhrať 30 % čo si tam nahádzal.
Vidíte ako sa ten Vlado snaží a vy ste boli na neho takí bakaní
Dobre že mu poslal chalan tých 100.000 € richtár pomáha
Aspoň má Vlado na 13. dôchodok.
Možno dá aj spátečku …
Vlado ďakuje aj Vlado pomáha