reklama

Železnice pripravujú komplexnú rekonštrukciu päťkilometrového úseku trate medzi Bolerázom a Smolenicami

Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) pripravujú komplexnú rekonštrukciu takmer päť kilometrov dlhého úseku trate medzi obcami Boleráz a Smolenice. Zámer predložili v druhej polovici decembra 2020 na posúdenie dotknutým úradom a inštitúciám.

Súčasný stav jednokoľajovej trate je podmienený jej vekom a materiálmi železničného zvršku z roku 1966. Posledná väčšia obnova trate sa uskutočnila v období rokov 1980 až 1990. Trakčné vedenie bolo vybudované v roku 1982, je po dobe životnosti a už nespĺňa aktuálne platné predpisy a normy.

Zámerom ŽSR je komplexná rekonštrukcia všetkých prvkov železničnej infraštruktúry v úseku trate Boleráz – Smolenice s dĺžkou 4947 metrov, vrátane mostných objektov, s cieľom dosiahnutia zvýšenia súčasnej traťovej rýchlosti, priestorovej priechodnosti, únosnosti železničného spodku, bezpečnosti prevádzky a cestujúcich a tiež zvýšenia kultúry, komfortu a plynulosti cestovania.

Rekonštrukciou technickej infraštruktúry sa znížia náklady na údržbu definičného úseku a obmedzia sa nepredpokladané poruchy a z nich vyplývajúce obmedzenia prevádzky. Súčasne sa dosiahne zníženie negatívnych dopadov železničnej prevádzky na obyvateľstvo a zlepšenie a skvalitnenie lokálneho životného prostredia.


Železničná trať medzi Bolerázom a Smolenicami

FOTO: Železnice SR

Na dotknutom úseku trate je v súčasnosti prevádzková rýchlosť 80 km/h, po rekonštrukcii sa rýchlosť zvýši na 90 km/h.

Súčasťou modernizácie úseku je obnova koľajového zvršku a spodku, na trase budú zabudované nové koľajnice s pružným bezpokladnicovým upevnením na betónových podvaloch zvarené do bezstykovej koľaje. Na celom úseku bude vybudované odvodnenie železničného telesa.

Vybudujú tiež nové trakčné vedenie vrátane nových základov a trakčných stožiarov.

Zámerom jej aj rekonštrukcia troch železničných mostov, štyroch priespustov a dvoch priecestí. Priecestia zostanú v pôvodnej polohe, dostanú nové celogumové resp. betónové povrchy.

Investičný zámer počíta aj s rekonštrukciou nástupiska na zastávke v Bíňovciach. Pôvodnú výpravnú budovu majú zbúrať, odstránia aj súčasné nástupisko a vybudujú nové s dĺžkou 160 metrov, pribudne aj LED osvetlenie a nový prístrešok pre cestujúcich s lavicami na sedenie.

Stavebné práce majú trvať maximálne 6 mesiacov. V tejto fáze zatiaľ nie je známy termín začatia rekonštrukcie ani investičné náklady.

Počas modernizácie bude trasa medzi Bolerázom a Smolenicami uzavretá.

Funkčné zostanú úseky Trnava – Boleráz a Smolenice – Jablonica. Železnice SR uvažujú so zavedením náhradnej autobusovej dopravy.


Riešený úsek vyznačený na mape (pre zväčšenie kliknite)


Súčasťou projektu je aj odstránenie už nevyužívanej budovy na zastávke v Bíňovciach

FOTO: Železnice SR

Ulož ako PDF
Napísal 23. decembra 2020 8:17. Článok je zaradený do rubriky: Aktuálne, Ďalšie správy, Trnava. RSS 2.0. Both comments and pings are currently closed.


INZERCIA

reklama reklama reklama reklama reklama reklama reklama reklama reklama reklama reklama reklama reklama reklama reklama reklama

NAJNOVŠIE ČLÁNKY

reklama

reklama reklama

Prihlásiť sa | © Všetky práva vyhradené. trnava-live.sk I Názory vyslovené v diskusiách čitateľov nie sú názormi prevádzkovateľa webu, a ten za obsah týchto názorov nezodpovedá. Rasistické, vulgárne, urážlivé a príspevky mimo témy článku budú vymazané. Redakcia si vyhradzuje právo na zastavenie diskusie v prípade, že komentáre smerujú k vzájomnému napádaniu sa a osočovaniu účastníkov diskusie alebo iných osôb.