reklama

Spoločnosť InoBat Auto zahájila prestavbu haly pre výskum, vývoj a výrobu batérií pri Voderadoch. Výrobu chcú spustiť o rok

Inovatívna slovenská spoločnosť InoBat Auto slávnostne zahájila 2. júna 2021 prestavbu svojho výskumno-vývojového centra vo Voderadoch. Ukončenie prestavby je naplánované na 2. štvrťrok 2022, pričom súčasťou R&D centra bude aj pilotná linka na výrobu prémiových batérií, šitých na mieru pre výrobcov elektrovozidiel. Budúci závod sa nachádza na pozemku s rozlohou 27 000 m², ktorý InoBat získal od spoločnosti TPS EU patriacu pod kórejskú Fine DNC.

Spoločnosť získala povolenie EIA v decembri 2020, stavebné povolenie je právoplatné od 26. mája tohto roku.

„V budove budú R&D laboratóriá na výskum a vývoj, kancelárie aj prototypová linka na výrobu batérií. Súčasťou kancelárskej časti bude pritom aj unikátna VR miestnosť a auditórium. To bude využívané za účelom pravidelných tréningov aj pre potreby nášho vzdelávacieho projektu BATTERYacademy. Okrem toho, nachádzať sa tu budú napríklad aj ultrasuché priestory pre batérie a rôzne systémy a technológie zamerané na ochranu životného prostredia, zdravia zamestnancov a bezpečnosť,“ prezradil Peter Dubovský, projektový riaditeľ prestavby haly vo Voderadoch.

Výška celkových investícií do prestavby tohto centra je stanovená na takmer 50 miliónov eur.


Marián Boček, šéf spoločnosti InoBat Auto počas slávnostnej prezentácie vo Voderadoch

PREDBEŽNÉ VÝSLEDKY TESTOVANIA BATÉRIÍ PREKVAPILI. UŽ TERAZ PREKONALI OČAKÁVANIA

Spoločnosť InoBat Auto je jednou z mála európskych firiem pôsobiacich v oblasti batériového biznisu. Od svojej konkurencie sa odlišuje, okrem iného, aj spôsobom výroby svojich batérií.

Tie chce vyrábať každému zákazníkovi na mieru podľa jeho špecifických potrieb, čím sa odlišuje od tradičného katalógového prístupu konkurencie. InoBat Auto totiž venuje veľkú pozornosť práve vývoju chémie svojich batérií, vďaka čomu dokáže potrebné atribúty prispôsobiť požiadavkám klienta.

Prvý prototyp takejto batérie spoločnosť predstavila minulý rok na Globsec Tatrasummite. InoBat Auto batérie sú aktuálne testované v Kórei, pričom podľa vyjadrení predstaviteľov prekonali ich očakávania už aj predbežné výsledky testov.

„V Kórei aktuálne prebiehajú výkonnostné testy našich NMC622 batérií. Ukončené by mali byť už v druhom štvrťroku tohto roka, konkrétne v júni. Ďalšie, NMC811 batérie, ktoré budú mať nižší obsah kobaltu, budú vyrobené v treťom štvrťroku 2021, dostupné na testovanie by mali byť na jeseň,“ spresnil Marián Boček, šéf spoločnosti InoBat Auto.

Slovenské batérie od InoBat Auto môžu byť, v porovnaní s konkurenciu, komerčne dostupné podstatne rýchlejšie a budú vyrábané na mieru pre akékoľvek elektrické vozidlá.

InoBat Auto sa tak stáva svetovým lídrom v tejto oblasti a vízia vytvoriť najlepšie batérie tak, aby vyhovovali najvyšším potrebám výkonu, bezpečnosti a nákladov na rôzne typy elektrických vozidiel (pozemných či leteckých) je dnes realitou.


Projektový riaditeľ prestavby Peter Dubovský prezentuje, ako budú vyzerať priestory po ukončení rekonštrukcie

HALA BUDE EKOLOGICKÁ, NEOBMEDZÍ DOPRAVU ANI OBYVATEĽOV V OKOLÍ

Prestavba tohto závodu v susedstve fabriky spoločnosti Samsung predstavuje brownfield projekt. Spoločnosť InoBat Auto sa tak rozhodla prestavať už existujúcu halu, a to hlavne z ekologických dôvodov. Zároveň, všetky kroky v rámci výstavby, ale aj samotná hala, budú priateľské k životnému prostrediu. Z posudzovania EIA vyplýva, že využívané technológie nebudú produkovať ani žiadne odpadové vody.

V rámci úprav v hale prejde rekonštrukciou napríklad aj podlaha. „Tú na miestach, kde sa bude manipulovať s chémiou zabezpečíme tak, aby nedošlo v prípade havárií k ich úniku do pôdy či podzemných vôd. Centrum tiež nebude mať zásadný negatívny vplyv ani na obyvateľov v blízkosti haly. Linka vo Voderadoch tiež bude využívať obnoviteľné zdroje energie zo siete a hala A bude zásobená zelenou energiou z gridu, v prípade haly B plánujeme vlastnú fotovoltaiku,“ priblížil Peter Dubovský.

Prevádzka nebude nijakým spôsobom zvyšovať hlučnosť vo svojom okolí a obec Voderady nepocíti ani žiadne dopravné zaťaženie. Pri maximálnej kapacite prevádzky sa predpokladá doprava na úrovni 6 kamiónov denne, pričom bude smerovaná z D1 smerom k Samsungu, nie cez obec.

Spoločnosť prednedávnom zverejnila aj svoju prvú komerčnú dohodu, konkrétne s popredným výrobcom autobusov SOR.

InoBat Auto im bude vyrábať batérie na mieru do ich elektrobusov, pričom na cestách by s nimi mali jazdiť už v roku 2023. V súčasnosti prebiehajú aj pokročilé diskusie s ďalšími potenciálnymi odberateľmi.

CIEĽAVEDOMÉ PLÁNY A PRÍNOS PRE SLOVENSKO

Nové R&D centrum spoločnosti má unikátny energetický mix, ale aj strategickú polohu. InoBat týmito krokmi podporí aj dlhoročnú priemyselnú tradíciu Slovenska.

Centrum vo Voderadoch bude prínosné aj pre európske krajiny, zvýši európsku technologickú nezávislosť, a tiež zníži závislosť výrobcov elektrovozidiel od dovozu batérií z Ázie. „Našim cieľom je zvýšiť globálnu konkurencieschopnosť európskeho trhu v tejto oblasti a poskytnúť automobilovému priemyslu dlhodobo udržateľné riešenia,“ hovorí Marián Boček, spoluzakladateľ a CEO InoBat Auto.

Jedným z ďalších cieľov spoločnosti je aj spolupráca s akademickou obcou, či podpora vzdelávania v oblasti elektromobility a batériového biznisu.

V spoločnosti InoBat Auto pracujú poprední slovenskí aj zahraniční experti s dlhoročnými skúsenosťami zo značiek ako je Tesla, BMW, Aston Martin, Nissan či mnohých ďalších. To všetko zvyšuje aj príťažlivosť Slovenska v očiach investorov.

Títo experti sú aktívne zapojení do chodu spoločnosti aj cez projekty ako je edukačný program BATTERYacademy, či stáže pre študentov na podporu vzdelania v tejto oblasti.

Firma bude v prvej fáze zamestnávať približne 60 ľudí, v ďalšej fáze očakávajú rozšírenie pracovných pozícií na viac ako dvojnásobok počiatočného stavu.

InoBat Auto je podporovaná silným konzorciom investorov a technologických spoločností vrátane vedúceho investora IPM Group – jedného z najrýchlejšie rastúcich správcov aktív v triede InfraTech, ktorý prináša prelomové technológie do Európy, ale aj Wildcat Discovery Technologies, americkej spoločnosti na výskum a vývoj batérií, ktorú podporuje Virgin Green Fund pod záštitou Richarda Bransona, či českým energetickým konglomerátom ČEZ.


Pozvánku na slávnostné zahájenie prestavby prijali desiatky hostí


Časť priestorov budúceho centra pre výskum, vývoj a výrobu batérií pred štartom prestavby

Ulož ako PDF
Napísal 2. júna 2021 12:44. Článok je zaradený do rubriky: Aktuálne, Ďalšie správy, Trnava. RSS 2.0. Both comments and pings are currently closed.


INZERCIA

reklama

reklama

Prihlásiť sa | © Všetky práva vyhradené. trnava-live.sk I Názory vyslovené v diskusiách čitateľov nie sú názormi prevádzkovateľa webu, a ten za obsah týchto názorov nezodpovedá. Rasistické, vulgárne, urážlivé a príspevky mimo témy článku budú vymazané. Redakcia si vyhradzuje právo na zastavenie diskusie v prípade, že komentáre smerujú k vzájomnému napádaniu sa a osočovaniu účastníkov diskusie alebo iných osôb.