reklama

Župa dokončila šesťkilometrový úsek Moravskej cyklomagistrály, zakrátko naň nadviažu ďalšie dva s dĺžkou takmer 11 km

Trnavský samosprávny kraj dokončil prvý úsek Moravskej cyklomagistrály v dĺžke 6,1 kilometra na jeho území. Spája Baťov kanál v Skalici a Malú vodnú elektráreň na rieke Morava v katastri mesta Holíč. Župa realizovala výstavbu cyklotrasy formou spolufinancovania eurofondov v rámci Programu spolupráce Interreg V-A Slovenská republika – Česká republika. Stavebné práce boli realizované v celkovom objeme vyše jedného milióna eur.

„Vybudovaním nového, viac ako 6-kilometrového úseku Moravskej cyklomagistrály, sme jednoznačne zvýšili atraktivitu územia okolo Skalice a Holíča. Vytvorili sme ďalšiu možnosť aktívneho trávenia voľného času na Záhorí, aj  opačnom brehu rieky Morava. Okrem toho sme pred odovzdaním ďalšieho úseku v rakúsko-slovenskom pohraničí, pričom s prácami na ďalších dvoch úsekoch v celkovej dĺžke 10,9 kilometra, tentokrát v blízkosti slovensko-rakúskych hraníc, sme výrazne pokročili. Nekončíme a naďalej pokračujeme na rozvoji cestovného ruchu, a to aj vďaka spolupráci s partnerskými regiónmi v Českej republike a Rakúsku,“ povedal trnavský župan Jozef Viskupič.

FOTO: TTSK

Výstavbu 6,1-kilometrového úseku realizovala od marca spoločnosť Eurovia SK, a. s., ktorá uspela vo verejnom obstarávaní so sumou takmer milión eur s DPH. Nová cyklotrasa vedie po korune ľavostrannej ochrannej hrádze rieky Morava a je vybavená aj mobilným zariadením na sčítanie cyklistov.

Úsek disponuje zvislým i vodorovným dopravným značením. Zároveň boli osadené cyklozávory, ktoré zabraňujú prejazd nepovoleným vozidlám.

„Úsek Moravskej cyklotrasy s označením bol vybudovaný na spevnenej korune ochrannej hrádze rieky Morava a je pokračovaním úseku 7.2 Moravskej magistrály. Jeho celková šírka je 3,5 m a pozostáva z obojstranných zemných zatrávnených krajníc so šírkou 0,25 m a 3 m širokej plochy pre prejazd cyklistov. V rámci stavebných prác sa na úseku odstránilo aj 10 ks starých oceľových rámp a osadili sa nové moderné rampy. Novovybudovaný úsek cyklotrasy prispeje nielen k regionálnemu rozvoju turizmu, keďže priľahlé turistické zaujímavosti navštevujú prevažne cyklisti, ale pre miestnych obyvateľov vytvorí aj možnosť ekologickej dopravy do práce a za účelom voľnočasových aktivít,“ uviedla Simona Tančáková, PR manažérka a hovorkyňa spoločnosti EUROVIA SK.

Župa realizovala výstavbu cyklotrasy formou spolufinancovania z eurofondov v rámci Programu spolupráce Interreg V-A Slovenská republika – Česká republika. Výška schváleného nenávratného finančného príspevku z Európskeho fondu regionálneho rozvoja na celý cezhraničný projekt Podpora budovania bezpečnej infraštruktúry pre cyklistov a jej propagácia v rámci cezhraničnej spolupráce Juhomoravského kraja (JMK) a TTSK je takmer 1,4 milióna eur.

V najbližšom čase bude do užívania odovzdaný úsek Moravskej cyklomagistrály v dĺžke 6,3 kilometra, a to od hraničného priechodu Brodské – Lanžhot po križovanie cez rieku Myjava. Na tento úsek priamo nadväzuje ďalšia, aktuálne rozostavaná cyklotrasa až po ochrannú hrádzu rieky Morava pri obci Moravský Svätý Ján v dĺžke 4,6 kilometra.

Výstavba týchto dvoch úsekov v celkovej dĺžke 10,9 kilometra je súčasťou projektu Clean Mobility, ktorý je realizovaný v rámci programu cezhraničnej spolupráce Interreg V-A Slovenská republika – Rakúsko.

FOTO: TTSK

FOTO: EUROVIA

Ulož ako PDF
Napísal 17. októbra 2023 11:47. Článok je zaradený do rubriky: Aktuálne, Ďalšie správy, Trnava. RSS 2.0. Both comments and pings are currently closed.


INZERCIA

reklama

reklama

reklama

Prihlásiť sa | © Všetky práva vyhradené. trnava-live.sk I Názory vyslovené v diskusiách čitateľov nie sú názormi prevádzkovateľa webu, a ten za obsah týchto názorov nezodpovedá. Rasistické, vulgárne, urážlivé a príspevky mimo témy článku budú vymazané. Redakcia si vyhradzuje právo na zastavenie diskusie v prípade, že komentáre smerujú k vzájomnému napádaniu sa a osočovaniu účastníkov diskusie alebo iných osôb.