reklama

Poslanec Baroš sa pýta na možné ohrozenie preplatenia eurofondov za projekt lávky v Kamennom mlyne

Poslanec mestského zastupiteľstva a predseda opozičného klubu Trnava pre každého Branislav Baroš v rámci bodu interpelácie na záver zasadnutia MZ v utorok 13. februára 2024 položil vedeniu mesta otázky týkajúce sa projektu „Lávka pre chodcov a cyklistov v Kamennom mlyne“.

Baroš sa pýtal, aký bol termín dokončenia, kolaudácie a odovzdania diela do užívania.

„V prípade, ak termíny neboli dodržané, bude ohrozený príspevok z eurofondov na prefinancovanie časti nákladov? Ak áno, z akých zdrojov mesto dielo dofinancuje?,“ položil otázky B. Baroš

Ďalej sa pýtal či bolo dielo skolaudované a ak nie, a ide stále o stavbu, ktorá má byť riadne označená a zabezpečená proti vstupu, kto ponesie následky v prípade, ak príde na stavbe k úrazu.

Na záver svojej interpelácie položil Branislav Baroš otázku: „Časť stavby v dĺžke asi 200 metrov bola realizovaná na hrádzi ako prísyp k existujúcej vodnej stavbe. Bola príprava a realizácia tejto časti diela realizovaná ako vodná stavba v zmysle príslušných zákonov a platnej legislatívy ako zmena existujúcej stavby?“

Samospráva spravidla odpovedá na interpelácie poslancov písomne, najmä ak ide o zložitejšie alebo obsiahlejšie témy.


Časť projektu je vybudovaná na násype tesne nad hladinou rybníka, oddelená od cesty

FOTO: trnava-live.sk

V neprítomnosti primátora Petra Bročku odpovedala prednostka mestského úradu Katarína Koncošová.

„Odpoviem aspoň v krátkosti, aby nevznikali nejaké šumy. Dielo bolo ukončené načas. Momentálne máme za to, že príspevok z eurofondov nie je ohrozený, máme k tomu stanoviská nášho stavebného úradu. O pochybeniach Okresného úradu Trnava rokujeme priamo s okresným úradom. Na ostatné otázky odpovieme písomne,“ reagovala.

Verejnosť používa cyklocestu s chodníkom bez prekážok približne od prelomu novembra a decembra 2023.

Približne 650-metrový úsek cyklocesty a chodníka pre peších od parkoviska a autobusovej zastávky na Kamennej ceste, pokračuje k rybníku, kde vznikla cyklocesta s chodníkom na hrádzi. Jej teleso je umiestnené približne o meter nižšie, aby mali návštevníci bližší kontakt s vodnou plochou.

Niekoľko desiatok metrov za rybníkmi trasa križuje Kamennú cestu a presúva sa na ľavú stranu. Tento úsek až po premostenie potoka Parná končí pri golfovom areáli.

Mesto Trnava získalo na vybudovanie zámeru 850-tisíc eur z eurofondov, celkové náklady mali dosiahnuť 1,1 milióna eur.

Stavebné práce mali byť podľa pôvodných plánov ukončené už na jar 2023, napokon však ich však museli o niekoľko mesiacov pozastaviť pre ochranu živočíchov a hniezdiacieho vtáctva v lokalite Horného rybníka.

Pozastavenie prác spôsobilo vypustenie rybníka, ktoré bolo nutné pre vybudovanie nového násypu pre lávku.

Ulož ako PDF
Napísal 14. februára 2024 7:58. Článok je zaradený do rubriky: Aktuálne, Ďalšie správy, Trnava. RSS 2.0. Both comments and pings are currently closed.


INZERCIA

reklama reklama reklama reklama reklama reklama reklama reklama reklama reklama reklama reklama reklama reklama reklama reklama

NAJNOVŠIE ČLÁNKY

reklama

reklama reklama

Prihlásiť sa | © Všetky práva vyhradené. trnava-live.sk I Názory vyslovené v diskusiách čitateľov nie sú názormi prevádzkovateľa webu, a ten za obsah týchto názorov nezodpovedá. Rasistické, vulgárne, urážlivé a príspevky mimo témy článku budú vymazané. Redakcia si vyhradzuje právo na zastavenie diskusie v prípade, že komentáre smerujú k vzájomnému napádaniu sa a osočovaniu účastníkov diskusie alebo iných osôb.