reklama

Okružná križovatka Bottova – Študentská čaká na vydanie stavebného povolenia, hotová má byť ešte v tomto roku

Začiatkom marca 2024 bolo zahájené stavebné konanie zámeru výstavby okružnej križovatky ulíc Jána Bottu – Študentská, mesto Trnava ako investor požiadal špeciálny stavebný úrad o vydanie stavebného povolenia.

Okružná križovatka bude umiestnená pred budovou základnej školy a projektovaná je v súlade s novým cyklochodníkom na uliciach Jána Bottu a Štefana Moyeza, na ktorý bude križovatka napojená.

Trnavská mestská samospráva si nechala vypracovať projektovú dokumentáciu križovatky už v roku 2019, štúdia vznikla rok predtým.

Súčasťou dokumentácie bolo aj vypracovanie dopravného prieskumu a kapacitného posúdenia súčasnej, ako ako aj budúcej okružnej križovatky.

Stavebné práce by sa mohli začať približne v polovici roka 2024.


Križovatka ulíc Jána Bottu a Študentskej

Reprofoto: Google Street View

Križovatka zažila v minulosti desiatky dopravných nehôd. Autá končili najčastejšie v zvodidlách pred základnou školou. Súčasná organizácia dopravy na križovatke robí problémy nielen mimotrnavským, ale aj niektorým domácim vodičom.

„Vďaka komplexnej prestavbe križovatky a vybudovaniu novej cyklotrasy v tejto lokalite sa upraví verejný a dopravný priestor, čím sa výrazne zvýši bezpečnosť pre všetkých zúčastnených,“ konštatuje trnavská radnica.

Nová okružná križovatka bude mať tri ramená. Súčasťou ramien v smere od staničného parku a v smere k svetelnej križovatke na ulici Terézie Vansovej budú bezpečnostné ostrovčeky oddeľujúce vjazd a výjazd do a z kruhovej križovatky, ako aj bezbariérové priechody a cyklopriechody.

Rameno zo Študentskej ulice bude mať samostatný vjazd do križovatky a samostatný výjazd – pôjde o napojenie sa na súčasné jednosmerné trasy ulice, cez obe ramená bude taktiež riešený bezbariérový priechod a cyklopriechod.

Cyklotrasa na Študentskej bude po novom pred príjazdom ku kruhovej križovatke vyvedená z cesty do novovybudovaných samostatných trás mimo telesa cesty.

Pri rožných bytových domoch na oboch stranách cesty príde k úprave trás jestvujúcich chodníkov, doplnené budú trasy pre cyklistov. Chodník a cyklochodník budú vzájomne od seba oddelené prvkami bezbariérovosti.

Samotná kruhová križovatka bude mať jazdný pruh šírky 6 metrov, nasledovať bude dvojmetrový prstenec z kamennej dlažby a stred vyplní zeleň.

Súčasťou projektu je aj doplnenie siete verejného osvetlenia o nové stožiare, plochy zelene, ochrana slaboprúdových káblov, ako aj prekládka plynovodu, uvádza sa v textovej časti žiadosti o vydanie stavebného povolenia.

Ulož ako PDF
Napísal 4. marca 2024 10:28. Článok je zaradený do rubriky: Aktuálne, Ďalšie správy, Trnava. RSS 2.0. Both comments and pings are currently closed.


INZERCIA

reklama reklama reklama reklama reklama reklama reklama reklama reklama reklama reklama reklama reklama reklama reklama reklama

NAJNOVŠIE ČLÁNKY

reklama

reklama reklama

Prihlásiť sa | © Všetky práva vyhradené. trnava-live.sk I Názory vyslovené v diskusiách čitateľov nie sú názormi prevádzkovateľa webu, a ten za obsah týchto názorov nezodpovedá. Rasistické, vulgárne, urážlivé a príspevky mimo témy článku budú vymazané. Redakcia si vyhradzuje právo na zastavenie diskusie v prípade, že komentáre smerujú k vzájomnému napádaniu sa a osočovaniu účastníkov diskusie alebo iných osôb.