Trnava vysúťažila projektanta južného obchvatu. Mesto vyvíja aktivity už takmer dve desaťročia, zatiaľ bezvýsledne
Mesto Trnava podpísalo v júli 2025 zmluvu s víťazom verejného obstarávania na aktualizáciu dokumentácie pre výstavbu južného obchvatu v hodnote 539-tisíc eur s DPH. Vo verejnej súťaži uspelo združenie firiem SHP SK + SHB.
Hoci ide o projekt, ktorý má za normálnych okolností riešiť štát, mesto Trnava sa už v roku 2007 rozhodlo vziať iniciatívu do vlastných rúk a aktívne vstúpiť do prípravnej fázy.
Na jeseň 2007 dokonca odovzdalo hotovú projektovú dokumentáciu pre územné rozhodnutie štátnej Slovenskej správe ciest, k realizácii cesty však dodnes neprišlo.
„Južný obchvat je jednou z kľúčových dopravných infraštruktúr, ktorých cieľom je odbremeniť vnútromestské dopravné zaťaženie. Nová komunikácia s dĺžkou takmer tri kilometre zásadne prispeje k zníženiu tranzitnej dopravy, ktorá v súčasnosti prechádza cez sídlisko Linčianska, Tamaškovičovu, Ulicu 9. mája a Bratislavskú. Okrem toho zlepší dopravnú dostupnosť mestskej časti Modranka,“ pripomenula Martina Beňáková z Odboru komunikácie a vzťahov s verejnosťou Mesta Trnava.
Navrhnuté trasovanie južného obchvatu (kliknutím sa obrázok zväčší)
ZDROJ: Mesto Trnava
Predmetom zmluvy je vypracovanie dokumentácie pre územné rozhodnutie, zámeru posudzovania vplyvov na životné prostredie, dokumentácie stavebného zámeru, vypracovanie posudkov, prieskumov, meraní či výkon inžinierskej činnosti.
Archívne články na tému južný obchvat:
Projektová dokumentácia južného obchvatu je hotová, mesto ho predloží Slovenskej správe ciest (2007)
Radnica aktivizuje rokovania o vyčlenení financií pre projekt južného obchvatu (2010)
Pre južný obchvat sa menia aj podmienky v projekte kruhovky na Bratislavskej (2012)
Bývalý minister dopravy prisľúbil Trnave južný obchvat, mesto bude lobovať aj u jeho nástupcu (2012)
Trnavská radnica vstúpila aktívne do projektu južného obchvatu, ktorý má stáť medzi Modrankou a Hrnčiarovcami a pretínať cestu na Zeleneč, už v roku 2007.
Pred osemnástimi rokmi odovzdalo mesto Trnava Slovenskej správe ciest projektovú dokumentáciu pre územné konanie.
Realizáciu projektov financovalo z vlastných prostriedkov, rovnako aj výstavbu okružnej križovatky na Bratislavskej ulici, ktorá má byť súčasťou obchvatu.
Zámer sa však napriek desiatkam stretnutí a rokovaní zástupcov mestskej samosprávy za celé tie dlhé roky prakticky nikam neposunul.
Južný obchvat pomôže uvoľneniu dopravnej zaťaženosti na Nitrianskej, Tamaškovičovej či Bratislavskej a odbremení tiež viaceré miestne komunikácie.
Dôležitou úlohou južného obchvatu bude aj prepojenie veľkých priemyselných areálov Johns Manville, Sachs či BOGE s diaľnicou D1 bez tranzitu cez ulice mesta.
Južný obhcvat má pretínať cestu medzi Trnavou a Zelenčom
Ilustračné foto: trnava-live.sk
Ulož ako PDF