Trnava vysúťažila projektanta južného obchvatu. Mesto vyvíja aktivity už takmer dve desaťročia, zatiaľ bezvýsledne
Mesto Trnava podpísalo v júli 2025 zmluvu s víťazom verejného obstarávania na aktualizáciu dokumentácie pre výstavbu južného obchvatu.
Hoci ide o projekt, ktorý má za normálnych okolností riešiť štát, mesto Trnava sa už v roku 2007 rozhodlo vziať iniciatívu do vlastných rúk a aktívne vstúpiť do prípravnej fázy.
Na jeseň 2007 dokonca odovzdalo hotovú projektovú dokumentáciu pre územné rozhodnutie štátnej Slovenskej správe ciest, k realizácii cesty však dodnes neprišlo.
„Južný obchvat je jednou z kľúčových dopravných infraštruktúr, ktorých cieľom je odbremeniť vnútromestské dopravné zaťaženie. Nová komunikácia s dĺžkou takmer tri kilometre zásadne prispeje k zníženiu tranzitnej dopravy, ktorá v súčasnosti prechádza cez sídlisko Linčianska, Tamaškovičovu, Ulicu 9. mája a Bratislavskú. Okrem toho zlepší dopravnú dostupnosť mestskej časti Modranka,“ pripomenula Martina Beňáková z Odboru komunikácie a vzťahov s verejnosťou Mesta Trnava.
Navrhnuté trasovanie južného obchvatu (kliknutím sa obrázok zväčší)
ZDROJ: Mesto Trnava
Archívne články na tému južný obchvat:
Projektová dokumentácia južného obchvatu je hotová, mesto ho predloží Slovenskej správe ciest (2007)
Radnica aktivizuje rokovania o vyčlenení financií pre projekt južného obchvatu (2010)
Pre južný obchvat sa menia aj podmienky v projekte kruhovky na Bratislavskej (2012)
Bývalý minister dopravy prisľúbil Trnave južný obchvat, mesto bude lobovať aj u jeho nástupcu (2012)
Trnavská radnica vstúpila aktívne do projektu južného obchvatu, ktorý má stáť medzi Modrankou a Hrnčiarovcami a pretínať cestu na Zeleneč, už v roku 2007.
Pred osemnástimi rokmi odovzdalo mesto Trnava Slovenskej správe ciest projektovú dokumentáciu pre územné konanie.
Realizáciu projektov financovalo z vlastných prostriedkov, rovnako aj výstavbu okružnej križovatky na Bratislavskej ulici, ktorá má byť súčasťou obchvatu.
Zámer sa však napriek desiatkam stretnutí a rokovaní zástupcov mestskej samosprávy za celé tie dlhé roky prakticky nikam neposunul.
Južný obchvat pomôže uvoľneniu dopravnej zaťaženosti na Nitrianskej, Tamaškovičovej či Bratislavskej a odbremení tiež viaceré miestne komunikácie.
Dôležitou úlohou južného obchvatu bude aj prepojenie veľkých priemyselných areálov Johns Manville, Sachs či BOGE s diaľnicou D1 bez tranzitu cez ulice mesta.
Južný obhcvat má pretínať cestu medzi Trnavou a Zelenčom
Ilustračné foto: trnava-live.sk
Ulož ako PDF