reklama

Stavbárom na severnej časti obchvatu počasie praje

obchvat-nov09-1Počasie stavbárom praje. Ani na konci novembra niet dôvodov k prerušovaniu stavebných procesov pre nízke teploty, snehové či nadmerné dažďové zrážky. Desiatky stavebných mechanizmov a robotníkov preto bez prieťahov pokračujú na výstavbe druhej a tretej etapy se­verného obchvatu mesta Trnava.
V rámci druhej etapy, ktorá začína pri moste na výpadovke v smere na Špačince a Malženice a pokračuje v dĺžke 1,9 km po Chovateľskú ulicu, realizovali stavbári pokračovanie premostenia v smere na Krupskú cestu a začali s výstavbou ďalšieho premostenia ponad cestu na Dolnú Krupú.

obchvat-nov09-2
Výraznejšie pokročila aj výstavba dvoj­pruhovej komunikácie medzi Krupskou cestou a Chovateľskou (areál Štrky). Tá je už v jednom pru­hu na niekoľko sto metrov dlhom úseku dokonca aj vyasfaltovaná.  Cesta povedie okrajovou časťou Kopánky, pri areáli Štrky premostí potok Trnávka a v 3. etape sa napojí od Chovateľskej ulice k Trstínskej ceste, resp. výpadovke na Senicu.

obchvat-nov09-3
Celková dĺžka severnej časti obchvatu je 4,5 kilometra. Prvý – 1,7 km dlhý úsek od Bučian­skej po Špačinskú cestu otvorili v takmer presne pred rokom, 3. decembra 2008. Slovenskú správu ciest stál 14,6 mil. eur. Náklady na výstavbu druhej etapy by sa mali vyšplahať na 12,7 mil. eur, tretia etapa s dĺžkou 0,9 kilometra bude stáť asi 5 miliónov eur. Obchvat mesta v plnom profile by mohol byť dokončený v rokoch 2011-2012.

obchvat-nov09-4

© poko.sk

Ulož ako PDF
Napísal 26. novembra 2009 18:36. Článok je zaradený do rubriky: Trnava. RSS 2.0.


INZERCIA

10 komentárov pre “Stavbárom na severnej časti obchvatu počasie praje”

  1. 1
    josterko says:

    Dobry den

    skoda. Cloveku je do placu, ked sa tu pise o plnom profile a pritom to je obycajny jednoprud, nic , ako v inych krajskych mestach. Obycajna provincna cyklotrasa. Ubohe. Za kratko sa pride na to, ze to nestaci a potom som zvedavy, ako a kto to bude rozsirovat a ci niekto vobec. Trnavska klasika . Na jednu stranu aspom nieco v tejto dedinke, ale ked mesto a uz aj vo VUC budu ludia co uz mali oddychovat a byt na dochodku ani sa necudujem.
    pekny den a verme, ze sa to raz mozno v Trnave zlepsi a dostane to tu novy vietor.

    Thumb up 0 Thumb down 0

  2. 2
    corey says:

    Josterko nechcem ta nijako urazit, ale dokazes mi dat nejaku fundovanu analyzu kapacity prepravy na severnej casti obchvatu? Pocty nakladnych/osobnych aut jazdiacich na tomto useku? Teda z coho usudzujes, ze tento usek je/bude kapacitne nevyhovujuci. A este jednu – ktore krajske mesto na svk ma obchvat 4or prudovy pokracujuci na 2oj prudovu cestu 1vej triedy (pozor, nemylit z dialnicnym obchvatom)? Zo zvyskom tvojho prispevku suhlasim.

    Thumb up 0 Thumb down 0

  3. 3
    josterko says:

    fundovanu analyzu kapacity prepravy ?

    pre korektnost by iste bola treba. ALE. ostatne -da sa povedat vsetky krajske mesta maju cez svoje mesta stvorprudove komunikacie. Zdravy sedlaicky rozum vravi, ze ak mam 1 km kolonu v meste v jednom prude ma 1 km. Ak ju mam v dvoch prudioch ma o polovicu menej. TRNAVA taketo komunikacie nema.
    Aku asi myslis , ze maju analyzu projektanti ? taku , ako ked pred par rokmi dimenzovali podla noriem parkovacie plochy na sidliskach a hop …norma bola na prd a parkoviska nestacili. Vies preco nestacili ? no pretoze nikto nepocital s takym narastom a boomom.
    A teraz mi povedz aka seriozna analyza vie predpokladat, ze co vsetko pojde este napr. k peugeotu- ked tam uz bolo uvazovanych niekolko dalsich priemyslenych parkov a logistickych centier. Ako mozu vyslovene len uhadnut aky bude narast po krize ? no mozem Ti s kludnym svedomim prehlasit ze ten obchvat stacit nebude za niekolko rokov. Toboz, ked to bude obchvat s uvazovanymi malymi kruhacikmi ktore zasa uvazuju aj na obchvat- napr. pri novy citroen. To nebudu spomalovace ?
    Dam Ti priklad. V Trnave sa nikto nikdy nezamylsel nad rozvojom mesta a dopravy a do dneska nename normalny tah mestom ako napr. v Nitre. to znamena neuvazovalo sa s rozvojom mesta- nasledok -kolaps mesta. Vies co tu bude cez vianoce ?
    A v tej Nitre ? no poviem Ti. Tam aj ked nebolo treba – v zmysle trnavskych zadubencov a sedliakov budovat 4 prudove cesty- oni ich vybudovali ! budovali ich koncepcen uz od 50 rokov. A to boli este mensie mesto ako Trnava vtedy !!! a nasledok ? no ze nemaju take kolapsy v meste ako my a stihaju to. navyse maju digitalny parkovaci system v meste ! a Trnava ? ni prd.
    presne o tomto hovoria tie analyzy. Vies ako sa spieva v tej pesnicke ? anylyza dokazala …..tu chyba zdravy sedliscky rozum !

    Thumb up 0 Thumb down 0

  4. 4
    corey says:

    fuuu no ty si toho na mna vychrlil:) jak som uz napisal neislo mi o to urazit/nastvat ta, diskutujme…
    parkovanie – to je pravda, ze za komancov sa parkovacie miesta velmi poddimenzovali a teraz sa to musi hasit. Riesenim je budovanie parkovacich domov, ale kto to bude stavat? Mesto? Nechapem preco sa do toho nepustaju sukromny investory, garazovy dom pri lokomotive /pri pizame/ je plne obsadeny uz niekolko rokov a majitel ma z toho ryzu. Pri novych bytovkach v TT sa buduju podzemne parkoviska tak aspon volaco.
    Peugeot – robil som tam a mal aj tu cest zoznamit sa s tunajsou logistikou. Vadcsina aut sa vozilo na vagonoch, ale ty si skor myslel dodavane komponenty. Tie sa vozili z dodavatelskeho parku vedla, Hlohovca, Blavy /tu uz sluzi nove prepojenie z dialnicneho privadzaca/ alebo z ciech. Z tych sa vozili pokial viem len svetla + asi 2 ci 3 dalsie diely /mozno sa odtial nieco vozi aj pre citroen-neviem, tento projekt ma uz minul/. Takze peugeot nieje az taka tarcha obchvatu. Logisticke centrum je zatial len v planoch developerov, pripustam s tym moze nastat problem. V tvojom prispevku ma zaujalo, ze sa ma postavit kruhac pri novom citroene – tak to by bola fakt pi**vina, suhlasim /ked mas daj nejaky link o co ide/.
    Na sviatky byva vzdy sranda okolo tesca, ale to je tym, ze su tieto obchodaky sustredene na druzbe. Zober si, ze prengo, linka, atd maju v podstate len malu billu v maxe. Na tejto stranke bolo spominane nieco o vystavbe hypermarketu na bratislavskej /blizsie info, ze bude neskor/ tak uvidime ci sa druzba potom odlahci.
    4or prudovky v meste – v prvom prispevku som ta pytal v ktorom krajskom meste je 4or prudovy obchvat pokracujuci na 2oj prudovu cestu prvej triedy a nie na hlavne tahy v mestach. Ale v podstate mas pravdu, sucasna situacia je na hovno – hlavne tahy upchate. Nitrianska sa sice preraba na 4 pruhy ale ten lievik pod zeleznicnym podjazdom :( Dufam, ze ked sa uz konecne niekto zmiluje a postavi nejaky obchodak v byvalom cukrovare, tak aspon rybnikovu prerobia tiez na 4 prudy.
    Zdravy sedliacky rozum chyba v celej republike, denno-denne to dokazuje posobenie nasej vlady.
    Pesnicku poznam, slobodku som mal vzdy rad.

    Thumb up 0 Thumb down 0

  5. 5
    josterko says:

    Corey

    ani nahodou som sa neurazil . Beriem to tiez , ako diskusiu. Mesto malo sutaz na garaze pri Jednotu v centre Trnavy, ale nechceli do toho nikoho pustit lebo im vyhovuje vyberat do kasy z poplatkov na uliciach. Mal tam stat 4 podlazny garazovy dom, ale stopli to Bosnakovci. Oni iny parking nechcu. A investori boli. Len im nic nedovolili a zablokovali to na meste.
    Pri Peugeot ? ved boli projekty na dalsie parky- oproti Peugeotu na roli smerom k Lovciciam atd. Parky napr VENTI az po skladku odpadu … dalsi J&T logisticky park. Teraz sa spracuva projekt na park pri dialnici pri Modranke. takze ak nieco bude tak narast bude este vacsi..
    len tolko, a ako taketo nieco mozu zohladnit analyzy. viac info treba ziskat.

    Thumb up 0 Thumb down 0

  6. 6
    michal says:

    parky sa projektovali a budu dalej,otazne co sa realne naozaj postavi.napr. to venti,myslim,ze ked som isiel okolo nedavno tak tam, kde by mali stat haly bol velky putac pozemok na predaj.JaT haly mali byt oproti peugeotu a nic sa tam nerobi a myslim,ze ani nebude.

    Thumb up 0 Thumb down 0

  7. 7
    corey says:

    O Bosnakovcoch a podobnej svoloci sa bavit nemusime, to komentar nepotrebuje.
    Pred nejakym casom som pocul, ze by sa na SVK mala presunut vyroba Sony LCD z Barcelony. Vyroba do Nitry a v Trnave by vyuzili svoje priestory na trstinskej ako sklady. To by bolo este len bolo rosambo na obchvate:)
    Na ten Poorov projekt pri Modranke som zvedavy, sice tohoto „podnikatela“ moc nemusim ale take kongresove centrum a vystavisko by bolo super.
    Inak tento mesiac by sme sa uz mali dozvediet ci bude alebo nebude novy stadion.

    Thumb up 0 Thumb down 0

  8. 8
    josterko says:

    :))))) stadion ? no co si mylsis ? radsej to postavia v meste , ktore sa rozvija , ako v tom, ktore upada.

    Thumb up 0 Thumb down 0

  9. 9
    corey says:

    to bolo aj s ozvenou:)

    Thumb up 0 Thumb down 0

  10. 10
    jan says:

    moj postreh k obchvatu
    jeho vytazenost sa urcite zvysi jeho dobudovanim (swvernej casti)
    a obavam sa, ze to bude na nom coskoro vyzerat, ako nedavno, ked bola uzavreta Sladovnicka ulica – auto za autom, ze sa nedalo ani vyjst z bocnych ciest a rychlost premavky 60 – 70 km/hod
    nedajboze, ked chytis pred seba traktor alebo dymiacu Liazku. to ich neobehnes na celom obchvate!

    costoro nebude kapacitne postacovat na plnohodnotnu premavku na obchvate

    Thumb up 0 Thumb down 0

Napíš komentár

reklama
Prihlásiť sa | © Všetky práva vyhradené. trnava-live.sk I Názory vyslovené v diskusiách čitateľov nie sú názormi prevádzkovateľa webu, a ten za obsah týchto názorov nezodpovedá. Rasistické, vulgárne, urážlivé a príspevky mimo témy článku budú vymazané.