reklama

Chodník v lesoparku má preseknúť nová cesta so semaformi, rozhodli poslanci

AKTUALIZOVANÉ

Poslanci trnavského mestského zastupiteľstva v utorok 16. apríla odsúhlasili Urbanistickú štúdiu pripravovanej obytnej zóny IBV Kamenný mlyn.

Lokalita s rozlohou viac ako 29 hektárov je oddelená od sídliska Prednádražie železničnou traťou a ohraničená lesoparkom, záhradkárskou osadou a železničným depom.

O obstaranie urbanistickej štúdie „Obytná zóna Kamenný mlyn, Trnava“ požiadali spoločnosti Kamenáč s.r.o. a MEFAL Invest, s.r.o., ako vlastníci predmetných pozemkov a investori navrhovanej zástavby.

Obytná zóna má byť napojená novou komunikáciou, ktoré bude situovaná pod stĺpmi vysokého napätia v rozdelenej časti lesoparku.

lesopark-cesta
Dopravné napojenie z Kamennej cesty bude viesť pod stĺpy vysokého napätia cez chodník

Poslanci na utorňajšej schôdzi schválili návrh Alternatívy A, ktorá počíta s úrovňovým križovaním chodníka pre peších vedúcim lesoparkom so svetelnou križovatkou.

Chodci, bežci či korčuliari tak budú musieť cestou do Kamenného mlyna dávať prednosť autám.

Okrem novej svetelnej križovatky budú na ceste osadené aj spomaľovače a verejné osvetlenie.

Riešenie dopravného napojenia IBV Kamenný mlyn, ktoré je použité v tejto urbanistickej štúdii, bolo odsúhlasené v už vydaných územných rozhodnutiach pred niekoľkými rokmi za bývalého vedenia mesta.

Poslanci súhlasili s návrhom stavebnej komisie, aby mesto naďalej rokovalo o prípadnom vybudovaní mimoúrovňového križovania a pokračovalo v spracovaní konečného znenia “Memoranda o spolupráci pri riešení požiadavky mimoúrovňového križovania chodníka pre peších s komunikáciou v lesoparku na Kamennej ceste”.

Alternatíva B uvažovala o vybudovaní mimoúrovňovej križovatky so zapustením podchodu pre peších pod komunikáciu.

Otázku prípadného vybudovania podchodu pre peších bude mesto riešiť “v prípade, že si to v budúcnosti vyžiada situácia“.

Ak by sa táto investícia realizovala, jej financovanie bude z dvoch tretín na pleciach mesta, tretinu prostriedkov má podľa súčasného návrhu zaplatiť developer.

IBV-kamenny-mlyn
Riešené územie zobrazené na mape aj predpokladanou etapizáciou výstavby

Výstavbu IBV Kamenný mlyn plánujú rozčelniť na štyri etapy. Celkom môže pri Kamennom mlyne vzniknúť 400 bytových jednotiek v rodinných domoch, viladomoch a polyfunkčných domoch s odhadovaným počtom 1000 obyvateľov.

Návrh urbanistickej štúdie povoľuje výstavbu maximálne 230 rodinných domov, 25 viladomov s najviac tromi bytovými jednotkami a 96 bytov v dvoch polyfunkčných domoch. Investori predpokladajú, že v prípade naplnenia kapacity by v novom území mohlo nájsť svoj domov približne tisíc ľudí.

Podmienkou pri výstavbe IBV bude aj riešenie izolačnej zelene. Vzniknúť má 60 metrov široký izolačný pás na juhozápadnom okraji zóny pri záhradkárskej lokalite, tiahnuť sa bude pozdĺž celej obytnej zóny.

V rozpočte mesta nie sú vyčlenené prostriedky, či na majektoprávne vysporiadanie, ako aj vlastnú spoluúčasť mesta, vedenie mesta odporúča schváliť urbanistickú štúdiu s úrovňovým križovaním s tým, že v budúcnosti v prípade zdokumentovania frekvencie dopravy vybuduje mimoúrovňové prepojenie mesto na vlastné náklady. Ďalším faktom, ktorý je potrebné zohľadniť pri úvahách o nevyhnutnosti riešenia mimoúrovňového križovania, je skutočnosť, že smerom k rekreačnej zóne je vedených viacero peších i cyklistických ťahov – cyklochodník vedľa Kamennej cesty, cyklochodník z parku Janka Krála k depu a do zóny Kamenný mlyn, a teda celkový počet peších užívateľov chodníka nebude vyžadovať v najbližších rokoch mimoúrovňové riešenie. Treba brať na zreteľ, že Obytná zóna Kamenný mlyn bude budovaná na etapy, pričom výstavba bude rozložená na viacero rokov a až po dobudovaní bude možné zhodnotiť skutočný stav dopravného zaťaženia tohto uzla. Ďalšími faktami, ktoré treba zvážiť pri mimoúrovňovom riešení, je znížená bezpečnosť podchodu pre peších a jeho údržba,” uvádza sa k problematike dopravného napojenia a križovania chodníka v lesoparku s budúcou cestou v uznesení mestského zastupiteľstva k zadaniu urbanistickej štúdie z roku 2012.

K téme sme zverejnili aj rozhovor s primátorom mesta Vladimírom Butko.

ČÍTAJTE TU.

Ulož ako PDF
Napísal 16. apríla 2013 14:51. Článok je zaradený do rubriky: Aktuálne, Ďalšie správy, Trnava. RSS 2.0.


INZERCIA

33 komentárov pre “Chodník v lesoparku má preseknúť nová cesta so semaformi, rozhodli poslanci”

  1. 1
    Peter Kolo says:

    Tak…a je dobehane, dokorculovane, koniec prehadzkam v nicom nerusenom prostredi. Jedina zona ralexu v Trnave co bola…Budeme sa chodit korculovat a behat na slaviu aby ma nahodou nezrazilo AUTO!

    • 1.1
      az says:

      A čo ste nepostrehli,že lesopark sa ide zriadiť v lokalite Kočiské za odpaliskom?

      • 1.1.1
        Ferko says:

        a ty si co predstavujes t ozriadenie lesoparku ? si mzslis zetak ako oni za par mesiacov postavaju 4 prudvoku tak za tolko aj narasie flora-stromy do lesoparku?

  2. 2
    imro says:

    chcelo by to meno slov poslancov, ktori boli za.Nech si pamatame.

  3. 3
    ... says:

    KATASTROFA!!! Chodte do P..E všetci páni poslanci!

  4. 4
    Marek says:

    zase sa niekto nabalil a co ze nam zrusia jediny kus prirody v Trnave, ved deti maju tolko moznosti kde sa mozu ist bicyklovat, alebo korculovat, teraz budeme stat a cakat na zelenu, urcite to hlavne bezci uvitaju

  5. 5
    no to je vyborne says:

    Nasrali ste vela slusnych Trnavcanov aby par vam znamych svin tu nemuselo jazdit podjazdom

  6. 6
    andrea says:

    okrem Hambaleka, Nahlika, Tibenskej a Lancarica, vsetci hlasovali ZA…

  7. 7
    jar says:

    To slovo “playlist” je nadherne ;) if you know what i mean… !

  8. 8
    aj jaj to je kkt says:

    Ze tomu mlademu nahlikovi nieje hanba, aky mail si uviedol ako kontakt!!! Je vidiet koho zaujem zastupuje!

  9. 9
    a je to says:

    zaujala ma tato veta:

    “Riešenie dopravného napojenia IBV Kamenný mlyn, ktoré je použité v tejto urbanistickej štúdii, bolo odsúhlasené v už vydaných územných rozhodnutiach pred niekoľkými rokmi za bývalého vedenia mesta.”

  10. 10
    watchdog says:

    Novinari konajte svoju povinnost a demaskujte tie pochybne srocky.

  11. 11
    pedro says:

    nevadi ved v kamenaci okrem ihriska za 60 000 EUR, gastronomickeho zariadenia podradnej kvality a polovypusteneho bazenu nieje nic. konecne tam bude po 30 rokoch nieco nove. nova cesta! a ja ze co tam chybalo. najprv som si myslel ze oprava tych spominanych cyklochodnikov po ktorych sa neda ist ani na crosske ale potom co som si precital toto tak sa mi v tom spravilo jasno. len nikde nevidim ci to bude s alebo bez tej ČSPH. inak keby sa nahodou robil v dalsom volebnom obdobi, v ktorom uz urcite na to budu peniaze, podchod nemusel by sa pre pesich ale pre auta a hned by bola bezpecnost pesich na vyssej urovni

  12. 12
    Mihoč says:

    Čo dodať, je to na plač. Navyše na tom nákrese je vidno, ako je plánovaný tzv. západný obchvat – mostom ponad koľajnice! A to dokonca dvakrát, len to už je mimo tejto mapky. Také ambiciózne križovania vedia naplánovať, čoby nie, veď z čoho by žila dvorná stavebná firma. Ale spraviť jednoduchý nadchod pre športovcov, a hlavne živiteľov tejto garnitúry, na to proste “V rozpočte mesta nie sú vyčlenené prostriedky…” – naše prostriedky. A ešte sa budú vyhovárať, že veď tam máme “cyklochodník z parku Janka Krála k depu a do zóny Kamenný mlyn” – aký cyklochodník? Veď to je samovoľne ušlapaná hlina, kde treba prenášať bicykel cez koľajnice! Veď nám tu vládnu klamári a podvodníci, títo ľudia už nesmú byť nikdy viac zvolení!

  13. 13
    zvolte protest says:

    Určite máte doma staré tenisky, kopačky či inú voľnočasovú športovú obuv. Zviažte ich dlhými šnúrkami do páru a prineste si ju na pred radnicu. Nájdite odvahu a hoďte aj vy rovno na radničný balkón, alebo ich tu len tak prehoďte cez voľne visiace drôty. Aby aj tam hore vedeli, že raz si kúpime aj my, ale iné. Nie tie ich.

    Na veky tu predsa nie sú?

  14. 14
    betka says:

    Jedine miesto, kde sa moji psy dosyta vybehali….asi ich pojdem vencit pred radnicu alebo na namestie…:-( A nahubky by si mali dat skor ine “zivocichy” v tomto meste…

  15. 15
    firhang says:

    vitajte v civilizovanej krajine, ktora je clenskym statom v europskej unii spolu s rozvinutymi zapadnymi demokratickymi statmi, kde o ludi ide v prvom rade. v krajine, kde poslanci rozhoduju pre dobro a v prospech vsetkych obyvatelov mesta a ktori vzdy schvalia to najlepsie riesenie.
    ved preco by mal investor budovat podchod a tak aj sam sebe resp. buducim obyvatelom poskytol luxus v podobe bezpecnej cesty, kde nebudu musiet davat pozor pri jazdeni autom na to, ci tam nahodou nevyleti nejaky korculiar na prechod.
    ved preco by mali poslanci mysliet na bezpecnost deti a sportujucich ludi a tento podchod mu jednoducho nariadit ako podmienku schvalenia?
    ved preco by sa malo nieco stavat len raz a zo sukromnych penazi, ked sa moze 2x a este k tomu druhy raz z obecnych?
    vitajte v meste, kde su pani poslanci na cele s primatorom natolko isty svojou poziciou, ze uz im je absolutne jedno, co si mysli ta hrstka aktivnych obcanov tohoto mesta…
    zabudnite na to, ze z nich este niekto mysli na vas… ich uz len trapi jedine – ako tie pozemky zhodnotit co najviac… schvalne, vie niekto, ake maju prepojenia investori a majitelia stav. pozmekov?

    • 15.1
      durislav says:

      schvalne, vie niekto, ake maju prepojenia investori a majitelia stav. pozmekov?

      no šak daj nech nemusíme hladať :-)

  16. 16
    zvolte protest says:

    Určite máte doma staré tenisky, kopačky či inú voľnočasovú športovú obuv.
    Zviažte ich dlhými šnúrkami do páru a prineste si ju na pred radnicu.
    Nájdite odvahu a hoďte ju aj vy rovno na radničný balkón, alebo ju tu len tak
    prehoďte cez voľne visiace drôty. Aby aj tam hore vedeli, že raz si kúpime
    aj my, ale iné. Nie tie ich.

    Na veky tu predsa nie sú?

  17. 17
    Ferko says:

    No presne ako som sa v niektorych prispevkoch docital. tak tam nejde len o nejaku privadzaciu cestu k domom, ale je to riesene ako zapadny obchvat trnavy. Som zvedavy ako bude urobene to krizovanie so semaformi ked tam budu lietak kamiony v kolonach, asi chcu odrezat kamenac od pesich nech tam maju vacsi klud. Ide to tu dolu vodou ako zo vsetkym. PS: pozzrite si link ako vedie ten obchvat. http://www.trnava.sk/userfiles/download/attachment/ourak_UPN_2009_B03_v_2010.pdf

    • 17.1
      Jožo says:

      Ale veď ten západný obchvat je tam naplánovaný úž pár rokov dozadu. Dobré ráno.

      • 17.1.1
        papier says:

        a tym sa pohlad na celu situaciu este podstatne zhorsuje, pravda…

      • 17.1.2
        vlaDyka says:

        Presne tak…. trasa zapadneho obchvatu je urbanisticky a uzmenym planom davno zadefinovana ! Ved to sa uz vie X rokov, ze sa ta zelen na Kamenaci pretne a bude tam nejaky (kolizny) uzol. Mozno tak jej konstrukcna forma moze mat svoje financne alternativy, ale cely tento “rozhorceny zoznam komentarov” (bez urazky…len konstatujem….ved je) na problem, viacmenej konca tejto lokality, ako ju doteraz pozname, by sa mal odvijat nie od obsahu LEN tohoto rozhodnutia (a od aktualneho bodu v slede udalosti pre vystavbu v tejto casti mesta), ale od toho, ze tato vystavba v tejto lokalite je len o tom, kto a kedy a hlavne AKO sa do toho pusti, a nie kadial (lebo to je davno zname a zadefinovane). Je to len a len obdobna situacia, ako je to na vychodnej strane mesta – Zatvor II., alebo na severnej Pekne Pole. Na juznej strane je len uzavera v existujucej zastavbe na koridor obchvatu. Ale tu je len “medialna smola”, ze tu este nic stavat nezacali.
        Aky by bol nazor by na tuto vystavbu (a mne je fakt ukradnute to, o com bude, lebo o to tu nejde) ak by tu uz bol postaveny zapadny obchvat ??? A vobec, ako vidi mesto/investor presne tu koliziu Obchvat-IBV-zeleny pas (rado-by park) ? O tom to je ! Ved tu predsa staci prezentovat nejake riesenie ako to moze nakoniec dopadnut a nie sa rozhorcovat na ciastkovych etapach, ktore nakoniec dopadnu uplne inak, ked budu vsetko zrealizovane. To ma problem nejaky planovac urobit hoci aj priestorovu vizualizaciu ? A vysvetlit, prezentovat a dat si pripomienkovat koncove riesenie ? Ved take nieco riesi kazdy student architektury ako semestralnu pracu. A nie az ked sa vyvesi na nastenke stavebne povolenie, kde bude vacsina namietok zhodena zo stola, ako je pri ostatnych akciach badatelne.

        • 17.1.2.1
          TT says:

          Obchvad je uz planovany davno. Uz na jednej mape z cias komunizmu som ho videl zakresleny. Ved komanci stihli postavit len ten jeden usek. Tu ide teraz o to, ako sa to ma riesit, aby to malo co najmensi dopad pre rekreacnu oblast trnavcanov. A sami vidime, ze poslancom je to jedno. Ked uz sa niekolko desatroci vie o tomto zamere, tak preco mesto nekonalo a nezacalo s vysadbou nejakeho noveho parku a len stale len plany, ako zstavat kazdu zelenu cast v meste. Proste stale su tam chore hlavy, ktore konaju pod taktovkou financnikov, ktori vlastnia tie pozemky. Kedze pan Por nam ide postavit futbalovy stadion, tak sa mu vsetko prepecie a poslanci mu dzobu z ruky a tancuju podla jeho hudby. A preco sa hned nedala podmienka, ze prepojenie musi zainvestovat investor a auta pojdu pod zem?! To je taky problem? Ak by panom poslancom islo o dobro Trnavy a trnavcanov a maju v hrudi srdce trnavaka, tak takuto sprostost neschvalia. A reci, ze ved to moze byt este stale inak su len vzduch. Lebo ktory investor vam bude stavat len tak bez prikazu mesta, niekolkonasobne drahsi podjazd. ved lacnejsie je postavit len semafory? Proste som sklamany z tych ludi, co som volil a dostali sa do vedenia mesta. Stale sa snazime na Slovensku porovnavat so zapadnymi krajinami. Tak preco sa nesnazime porovnavat v rieseni podobnych urbanistickych studii napriklad s Francuzkom. Mame dobrych architektov, ale vobec to nevyuzivame. Je to velka skoda…

  18. 18

Napíš komentár

reklama

reklama

reklama

Prihlásiť sa | © Všetky práva vyhradené. trnava-live.sk I Názory vyslovené v diskusiách čitateľov nie sú názormi prevádzkovateľa webu, a ten za obsah týchto názorov nezodpovedá. Rasistické, vulgárne, urážlivé a príspevky mimo témy článku budú vymazané. Redakcia si vyhradzuje právo na zastavenie diskusie v prípade, že komentáre smerujú k vzájomnému napádaniu sa a osočovaniu účastníkov diskusie alebo iných osôb.