reklama

Popri Hlbokej ulici povedie takmer kilometrová cestička pre cyklistov aj nový chodník pre peších

Projekt výstavby nového chodníka pre peších a samostatného cyklochodníka na Hlbokej ulici má stavebné povolenie. Mesto plánuje postaviť nové komunikácie v celom približne kilometrovom úseku Hlbokej ulice od svetelnej križovatky Rybníková-Bučianska-Špačinská-Hlboká až po Mestský amfiteáter.

Podľa údajov zo stavebného povolenia na vybraných úsekoch povedie cestička pre cyklistov v pôvodnom trasovaní jestvujúceho asfaltového chodníka, chodník pre peších bude zasa na vybraných úsekoch vedený súbežne s cyklochodníkom a v niektorých miestach ich vzájomne oddelí plocha zelene.

Umiestnenie cyklochodníka je navrhnuté bližšie k ceste pre autá, chodník pre peších bude situovaný na strane k hradobnému opevneniu.

„Pri mestskom amfiteátri sa chodník a cyklochodník plynule napoja na jestvujúci chodník pre peších. V dĺžke približne 197 metrov povedú oba chodníky v priamom styku. Vzájomne budú oddelené kombináciou vodiaceho a varovného pásu dlažby pre nevidiacich a slabozrakých. Časť chodníka pre peších bude lemovaná zárubným múrom s dĺžkou dĺžky 42 metrov a premennou výškou 1 až 1,5 metra z dôvodu zásahu do hradobného kopca,“ konkretizuje sa v projekte.


Hlboká ulica

Po približne 200-metrovom spoločnom trasovaní sa oba chodníky oddelia, cyklochodník sa o necelé dve metra vzdiali od priameho styku s cestnou komunikáciu a tento priestor bude vyplnený zeleňou. Plocha zelene bude zároveň aj medzi cyklochodníkom a chodníkom pre peších.

Pred autobusovou zastávkou na Hlbokej ulici je navrhnuté prekríženie chodníka pre peších s cestičkou pre cyklistov, keďže chodník povedie k nástupisku.

Takto prekrižované vedenie chodníkov pokračuje až k blízkemu schodisku a priechodu pre chodcov cez Hlbokú ulicu, za nimi sa chodníky znova navzájom prekrižujú a ďalej budú pokračovať v pôvodnom vedení – teda cestička pre cyklistov popri komunikácii a chodník pre peších odsadený od neho v plochách zelene s postupným vzďaľovaním sa.

Šírka chodníka pre peších je navrhnutá na 1,5 metra, v krátkom úseku bude šírka jeden meter, vedľa chodníka bude osadený 40-centimetrový varovný a vodiaci pás dlažby pre nevidiacich a slabozrakých.

Cyklochodník bude široký 2,5 metra, v úseku bližšie k svetelnej križovatke s Rybnkovou a projektu North Tower dosiahne šírka cestičky 2 až 2,2 metra.

Pri ukončení severovýchodnej časti hradieb neďaleko budúcej dobudovanej veže North Tower sa chodník pre peších rozdelí. Jedna trasa povedie k severovýchodnej veži hradobného opevnenia, druhá k parkovisku pri veži.

Súčasťou stavby bude aj úprava dvoch ostrovčekov blízkej svetelnej križovatky pre možnosť prechodu cyklistov na už zrealizovaný cyklochodník na Ulici Rybníková.

„Obojsmerný cyklochodník bude mať asfaltový povrch čiernej farby, v dotyku s komunikáciou bude od nej oddelený jestvujúcim cestným obrubníkom a od zelene zapusteným parkovým obrubníkom. Chodník pre peších bude mať povrch z dlažby TERAWAY, od zelene bude rovnako oddelený zapusteným parkovým obrubníkom,“ konkretizuje sa v projekte.

Zámer doplnia sadové úpravy v okolí chodníkov, počíta sa aj s výmenou a preložením niekoľkých stĺpov verejného osvetlenia.

Ulož ako PDF
Napísal 24. apríla 2017 11:53. Článok je zaradený do rubriky: Aktuálne, Ďalšie správy, Trnava. RSS 2.0.


INZERCIA

4 komentáre pre “Popri Hlbokej ulici povedie takmer kilometrová cestička pre cyklistov aj nový chodník pre peších”

  1. 1
    alex says:

    Konecne sa ten cyklochodnik uceluje :) Po tejto trase bol problem jazdit.

  2. 2
    Marek says:

    Existuje niekde mapa alebo prehlad aktualnych tras cyklochodnikov v meste. nikde ju neviem naist.

  3. 3
    Joe says:

    Všetko to je pekné, ale viac ma mrzí že mesto úplne zabudlo na dokončenie chodníka na jednej strane BOTTOVEJ ulice, denne tadiaľ chodí veľa detí do škôl ktoré sú práve na tej strane a mesto ešte v roku 2015 rozosielalo do schránok občanov že sa bude robiť táto rekonštrukcia chodníka a dodnes sa nič nedeje a už to bude 2 roky v lete . Tak ja odporúčam mestu dokončiť začaté akcie a nie robiť to čo je ľahšie a jednoduchšie, ano ulica Jána Bottu je v časti od svetelnej križovatky krivá , avšak v dnešnej dobe aby si nikto z architektov nevedel s tým poradiť ? ulica by sa dal krásne pretvoriť na bezpečnú ulicu , zamedziť aby sa tu autá nepredbiehali napríklad ostorčekmi v strede ako sa to aj inde robí a potom sa môže aj cykochodník aj normálny chodník urobiť. Ozaj som sklamaný ako mesto rieši len to čo je ľahké a komlikovanejšie veci sa stále odkladajú.

Napíš komentár

reklama

reklama

Prihlásiť sa | © Všetky práva vyhradené. trnava-live.sk I Názory vyslovené v diskusiách čitateľov nie sú názormi prevádzkovateľa webu, a ten za obsah týchto názorov nezodpovedá. Rasistické, vulgárne, urážlivé a príspevky mimo témy článku budú vymazané. Redakcia si vyhradzuje právo na zastavenie diskusie v prípade, že komentáre smerujú k vzájomnému napádaniu sa a osočovaniu účastníkov diskusie alebo iných osôb.