reklama

Pri stanici začína výstavba parkovacieho domu pre bicykle. Cyklovežu majú spustiť do prevádzky v marci 2020

Takmer tri roky po tom, ako trnavská radnica v septembri 2016 ohlásila projekt výstavby parkovacieho domu pre bicykle pri železničnej stanici, oficiálne začína jej výstavba. Trvať má osem mesiacov.

“Trnava je prvým mestom na Slovensku, ktoré bude mať automatický parkovací dom pre bicykle. Stáť bude pri železničnej stanici, jeho výstavba sa začína 1. augusta a práce vrátane skúšobnej prevádzky by mali byť ukončené do marca 2020,” informovala radnica v prvý augustový deň tohto roka prostredníctvom tlačovej správy.

Na realizáciu tohto projektu získalo mesto nenávratný finančný príspevok z Integrovaného regionálneho operačného programu vo výške 505 319 eur. “Celková cena diela je 652 656 eur,” konkretizuje radnica.

Vyše 11 metrov vysoký parkovací dom v tvare dvanásťuholníka dosiahne kapacitu 118 bicyklov bude priamo prepojený s cyklistickým chodníkom, ktorý vedie zo Staničného parku k vlakovej a autobusovej stanici.

Vizualizácia: Mesto Trnava

Automatizovaný proces uschovania bicykla má trvať maximálne 30 sekúnd a jeho fázy aj bezpečnostné pokyny sa zobrazia na monitore. Zákazník si na záver vyberie z prístupového terminálu potvrdenie, ktoré neskôr, keď si bude chcieť bicykel vyzdvihnúť, vloží do čítačky terminálu.

Systém zobrazí na displeji požadovanú platbu, po vhodení mincí do mincovníka vyhľadá zákazníkov bicykel a vyvezie ho pred prijímacie dvere.

Cieľom projektu a trnavskej mestskej samosprávy je podpora udržateľnej mobility v našom meste. Rast individuálnej automobilovej dopravy pri reálnych možnostiach cestnej siete a počtu parkovacích miest je neudržateľný nielen v Trnave, ale vo všetkých väčších slovenských a európskych mestách, pripomína trnavská radnica.

Pre potreby verejnosti bude cykloveža v prevádzke 24 hodín denne.

„Atraktivitu cyklistickej dopravy chceme zvýšiť aj prostredníctvom vybudovania automatického parkovacieho domu pre bicykle pri železničnej stanici. Napríklad, Trnavčania, ktorí denne cestujú do zamestnania vlakom alebo autobusom, už nebudú musieť riešiť problém s celodenným parkovaním svojho auta. Ak budú chcieť, na železničnú či autobusovú stanicu sa môžu dopraviť aj na bicykli, ktorý si bezpečne uschovajú v parkovacom dome,“ povedala projektová manažérka Zuzana Betinová z útvaru projektového manažmentu Mestského úradu v Trnave.

Stavenisko parkovacieho domu pre bicykle na Staničnej ulici medzi vlakovou a autobusovou stanicou bude oplotené a vybavené prenosným dopravným značením. Doterajší dopravný režim v tejto lokalite ostane zachovaný.

Na stavbe bude osadená orientačná tabuľa s identifikačnými údajmi o stavbe s kontaktnými menami a telefónnymi číslami pre prípadné riešenia požiadaviek, ktoré vzniknú pri stavebnej činnosti.

Mesto Trnava sa vopred ospravedlňuje Trnavčanom za obmedzenia spôsobené výstavbou a ďakuje za porozumenie.


Cykloveža vyrastie pri železničnej stanici

Ilustračné foto

VIDEO:
Parkovanie bicykla
YouTube Preview Image

Cykloveža v Přerove
YouTube Preview Image

Ulož ako PDF
Napísal 1. augusta 2019 15:04. Článok je zaradený do rubriky: Aktuálne, Ďalšie správy, Trnava. RSS 2.0.


INZERCIA

63 komentárov pre “Pri stanici začína výstavba parkovacieho domu pre bicykle. Cyklovežu majú spustiť do prevádzky v marci 2020”

  1. 1
    xxxxxxxxxx says:

    Ciže 652 656 EUR / 118 bicyklov = 5 530,98 EUR/bicykel… to je inak predražená kXXXtina… Aké sú ročné náklady na energie/údržbu ? nech to zaokrúhlime aspoň na 6 000 EUR/bicykel… Teraz reálna úvaha: najprv to bude ľudí baviť hrať sa s tým, ale keď uvidia koľko trvá obsluha a že sa za to platí, tak to nebude nikto používať – veď prečo platiť a čakať na niečo, čo je zadarmo ak bicykel pripnem o cyklovežu zboku ? … vidím to tak, že o rok alebo o dva, keď utíchne vlna nadšenia z novej hračky, bude veža zívať prázdnotou, budú o ňu pozamykané bicykle zvonka a aby bolo na údržbu a energie tak sa na vežu namontujú billboardy a reklamy…

    • 1.1
      xxxxxxxxxx says:

      PS: predstavte si že iba 30 ľudí z 1 vlaku chce naraz bicykel… to je 30 x 30 sekúnd (čas manipulácie stroju) + 30 x 15 až 30 sekúnd (čas ktorý potrebuje človek na obsluhu stroja – nahádzanie mincí vyzdvihnutie bicykla)… tak to máme dokopy cca 20 až 30 minút čakania … už vidím ako sa všetci hrnú to používať…

      • 1.1.1
        Už je to tu says:

        Takže mládež v BA nastúpi prednostne do vagóna, ktorý v TT zastaví v blízkosti schodiska (bude na to cykloappka) a ozlomkrky bude bežať k cyklovezi. Budú zaujímavé bežecké preteky na nástupišti aj v hale.

        Napriek tomu do kalendára značím 1.8.2019 ako skutočný začiatok svetlých zajtrajškov.

      • 1.1.2
        fidelis says:

        Takze podla teba by mohli napriklad v mojom baraku zrusit vytah.Pred tremi rokmi ho menili za novy,bol k..evsky drahy.A ja byvam na 1.posch a vobec ho nepouzivam.Co ma po ostatnych ne?
        Takto nejak by sme asi mali rozmyslat pri vsetkom ,aspon podla teba = podla sebca.
        Pripominam ze bicykel nevlastnim,jazdim autom.

        • 1.1.2.1
          xxxxxxxxxx says:

          Vytah stoji 30 000 a sluzi cca 7 poschodiam po 3 byty poschodie a po avg. 2.5 cloveka/byt, t.j cca 50 ludom… cize menej nez 1000 eur/osoba + vytah je zivotne dolezity pre starych ludi, co ty kr.ten (ked ja som sebec tak tebe musime nieco ine vymyslet) evidentne ani z daleka nevidis ked porovnavas zbytocnu cyklovezu s (pre niektorych) zivotne dolezitym vytahom. Ak je pre teba vytah kur..sky drahy, tak si uvedom ze stoji tolko co cca 6 miest v cyklovezi.

          Aby bolo jasne – tvrdim ze za 10 az 20 tisic sa mal spravit pristresok na zamykanie 150 bicyklov (taky aky tam uz je) a bol by pokoj. Alebo sa mal prerobit mestsky priestor pod stlpami na uschovnu bicyklov v centre mesta.

          Cykloveza sa stane kapitalistickou verziou betonoveho ROH – megaprojektom ktory minie svoju pointu, ludia ho nebudu pouzivat a ostane spatit prostredie…

          • 1.1.2.1.1
            mooo says:

            no ty vieš asi o cyklovežiach všetko.Čuduj sa svete ich využitelnosť rokmi neklesá ale naopak stúpa a využívajú sa aj v zime a aj v menších mestách ako je TT. A chcel by som vidieť ako si necháš svoj 1000eurový bicykel alebo elektrobicykel niekde pod prístreškom aj s odloženou prilbou alebo inou batožinou

  2. 2
    Winterbuchta says:

    V zime bude veža vyhrievaná? Viezť sa na bicykli po zľadovatenem snehu a sedieť na ľadovej sedačke… Brrr
    To je tak na ľadovú buchtu

  3. 3
    natare says:

    Všetko bolo krásne opísané, ale to najpodstatnejšie chýba, čo bude stáť táto sranda používateľov. Alebo to bude zadarmo?

  4. 4
    maxo says:

    Niekto má stožiar s niekto má vežu.

  5. 5
    Veza says:

    “Na realizáciu tohto projektu získalo mesto nenávratný finančný príspevok z Integrovaného regionálneho operačného programu vo výške 505 319 eur. „Celková cena diela je 652 656 eur,“ konkretizuje radnica.”

    Ked sa to dokonci,nech sa zase nezabudne bradaty fotit pred vezou a strihat pasku ako keby to platil zo svojho.To je take bolsevickeee.

  6. 6
    kamennystadion says:

    Notoricki trollovia sa uz zbehli zahnat svoj abstak. Konecne tu maju svoju dlhoocakavanu a dlhoslubovanu vezu, Len ich urcite mrzi, ze nie je len na FB, ale aj realne sa stavia. Toto by mohol byt priestor na nove slovne zvraty ala cyklobrada. Pre inspiraciu by som to rozbehol napr. hipstervezou.

    • 6.1
      HipHip says:

      Aj v južnejšie položených krajinách majú pri železničnej stanici parkovací dom pre autá. So symbolickým poplatkom. Denne cca fo 2.-€, mesačne do 30.-€. (napr. ESP). Neuveriteľné, že? Pre nás neuveriteľné, pre nich úplne bežné. Na rozdiel od nás rozmýšľajú racionálnejšie. Dostanú cestujúcich do hromadnej dopravy.
      U nás sa postaví cykloveza, ktorá bude v zime takmer prázdna. Jedine, že do nej zazimujú tie zdieľané elektrobicykle.
      Cykloveža nie je zlá vec, ale v našich podmienkach celkom istotne nepatrí z pohľadu priorít na taký piedestál, kam ju umiestnili. Skôr je to leštenie vlastného EGA.
      Trnavskí hipsteri teraz po zahájení stavby budú mať pocit, akoby začali kolonizovať MARS. Budú si myslieť, že po troch rokoch onanovania o cykloveži a určení niekoľkých termínov výstavby, sú nebetyční kingovia, viď príspevok vyššie.

      • 6.1.1
        HopHop says:

        Základnou vlastnosťou hipstera je snaha odlíšiť sa.
        Ak v civilizovanej krajine je normálne a bežné mať pri železničnej stanici parkovací dom pre autá, pre hipstera to samozrejme nie je cool. Treba vymyslieť nejakú zásadnú odlišnosť, napríklad cyklovežu, aj keď časť roku nebude využívaná.
        Parkovacie domy u nás je čosi, o čom sa zmysluplne nehovorí. Na tú tému sa len občas vypustia slovné bubliny, ktoré sa rozplynú v povetrí ihneď po ukončení táračiek. A táračky, to je základný nástroj hipsterov, môžu byť ústne alebo písomné a doplnené fotkami dokumentujúcimi ich chrabré denné výkony.

        • 6.1.1.1
          kamennystadion says:

          Slovne bubliny a chrabre denne vykony su celkom cool. Prispievaj castejsie, som si isty, ze dostanes zo seba aj viac.

      • 6.1.2
        kamennystadion says:

        Sice si poonanoval, ale celkovo si ma sklamal. Ziadne nove slovne zvraty, za zmienku stoja asi len “nebetycni kingovia”, inak celkom fadne a nudne.

        • 6.1.2.1
          YY says:

          Bežné veci a normálne debaty sú pre hipstera nudné a fádne, to je v poriadku.

          • 6.1.2.1.1
            kamennystadion says:

            Samozrejme pre hejterov a trollov su to bezne a normalne debaty.

            • 6.1.2.1.1.1
              Hyp says:

              Takže si hipster.
              Kto s hipsterom nesúhlasí, ten je podľa teba hejter a troll.
              Hipster evidentne nepozná bežné problémy, zaujímajú ho len odlišnosti, tie dávajú zmysel jeho svetu.

              • 6.1.2.1.1.1.1
                kamennystadion says:

                Zdravim hovorcu… Poprosim vysvetlit akou logickou konstrukciou ste dospeli k tomuto zaveru: “Takze si hipster.”

                • 6.1.2.1.1.1.1.1
                  Trew says:

                  Logicky to vyplýva z bodov 6.1.2.1 a 6.1.2.1.1.
                  Ak to tebe nedáva logiku, choď si cibriť logické myslenie

                  • 6.1.2.1.1.1.1.1.1
                    kamennystadion says:

                    A si si isty, ze vyrok 6.1.2.1 je pravdivy?

                    • 6.1.2.1.1.1.1.1.1.1
                      Trew says:

                      V bode 6.1.2.1.1 si ich nevylúčil, mal si príležitosť.
                      Svojou nasledujúcou odpoveďou si ich potvrdil.
                      Pozri príručku logického myslenia, strana 19

  7. 7
    Jery says:

    Borbei za štyri roky postavil Castilione aj Zimný štadion.

    • 7.1
      Hok says:

      A ty si ten zimny stadion nechal total zchatrat mali by ti postavit sochu na ktoru budu seci plut!!! Este ze si prec a zimak dostane novu tvar a nebudu sa trnavaci zanho hanbit

      • 7.1.1
        Jery says:

        V roku MS 2002 MS 18 v Piešťanovch a v Trnave. MZŠ v top kvalite. 100 krát opakovaná lož nebude pravdou, aj keď z teba bude 16 km cyklo chodníka.

  8. 8
    Hipster says:

    kamennystadion, najvacsi troll si tu nakoniec ty a este k tomu aj zakomplexovany:-)

  9. 9
    Starý says:

    Vykašlite sa na to. Či bude cykloveza, zelená lávka, ďalšie cyklotrasy a ešte mnohé iné, čo sám veľký prezentuje hlavne na FB, potkany sa budú premávať po Trnave viac a viac, hlavne na Prednadrazi.

    • 9.1
      Robert says:

      Preto sa robia nove polopodzemne kontajnery , prve uz su aj na prengu…

      • 9.1.1
        Parkovisko says:

        A po starých smetiakoch, ktoré boli zrušené v decembri, stále ostali na Družbe ohradené plochy. Zabrali sa nové plochy na nové smetiaky, staré niekde ostali, ubudli parkovacie miesta. Bicyklistov s bradou to neserie, selfíčka si pri tých starých nerobia.

        • 9.1.1.1
          Robert says:

          Na spartakovskej dve uz prerobili na parkovacie miesta a tri budu castou zelene. ostatne postupne a vzniknu dalsie parkovacie miesta

          • 9.1.1.1.1
            Ewan says:

            No to je ale výkon,… už dve prerobili…
            A prečo sa to nerobí jedno po druhom? Prečo treba čakať 9 mesiacov a nič? To je to nové myslenie?

            • 9.1.1.1.1.1
              Robert says:

              5 prerobili dve na parkovacie tri zelen. Bolo to odozdavane vcelku v tomto roku nie v decembri. V aprili sa schvalovali peniaze na prerabku na zastupitelstve. Som z druzby a nijak ma to neobtazovalo teba hej? Na byvalych stojiskach normalne parkuju auta.

              • 9.1.1.1.1.1.1
                Ewan says:

                Ako na nich parkujú autá, keď cez vjazd pre kontajner vojde len jedno štíhle auto?
                A okrem toho, parkovanie je povolené len na označených miestach. Ak si zo zastupiteľstva, mohol by si to vedieť.

                • 9.1.1.1.1.1.1.1
                  Robert says:

                  Chod sa tam pozret a nemudruj tu

                  • 9.1.1.1.1.1.1.1.1
                    Ewan says:

                    Vidím to často
                    Kruháč pri SP atď
                    Ešte môžem mudrovať ďalej. Bude ťa pravda srať?

                    • 9.1.1.1.1.1.1.1.1.1
                      Robert says:

                      Aka pravda? Aj na hlinach sa parkuje vsade a toleruje sa to kedze nie je kde preto sa to toleruje aj na starych stojiskach kym ich prerobia tod vse pekny vecer

                    • 9.1.1.1.1.1.1.1.1.2
                      Ewan says:

                      Tak niekomu arogantne neodpovedaj, aby nemudroval.
                      Okrem iného: pravidlá sa majú dodržiavať. Ak sa niekde pravidlá porušujú, nie je to argument pre iných a pre iné miesta. A vôbec nie je jasné, prečo 9 mesiacov po odvoze starých smetiakov staré stojisko stále blokuje parkovacie miesta. A je ich tam v blízkosti viac!!!

      • 9.1.2
        viktor says:

        Teória a prax sú v tomto meste dve rôzne veci.
        Keď Bročka ohlasoval polozapustené kontajnery, tak sa niekto pýtal, čo keď niekto do neho spadne. Brocka ho vysmial. Po roku používania kontajnerov mali jeden poskodený, ktorý roztrhol človek, ktorý tam spadol a snažil sa vyliezť…
        A pokiaľ ide o tie potkany: https://www.odkazprestarostu.sk/trnava/podnety/74993/ulica-vladimira-clementisa-kos-preplneny

        • 9.1.2.1
          Otaznik says:

          Ako viete priezvisko?

        • 9.1.2.2
          ABCD says:

          To priezvisko má čo znamenať?
          Zákon ohľadom GDPR je veľmi drsný, prispievateľ Trop. Už vás ani neoslovujem slušným spôsobom “pán”. Nezaslúžite si to! Nezaslúžite si slušné oslovenie!! Viacero príspevkov v tomto médiu sa tvári, že má informácie ohľadom anonymných prispievateľov. Väčšinou sú to príspevky od skupinky, na ktorej silné reči sa tu pre nich nepríjemným spôsobom poukazuje.
          Dotyčný, ktorého osobné údaje tu boli nepovoleným spôsobom zverejnené to kľudne môže nahlásiť na polícii.

    • 9.2
      kamennystadion says:

      NIe, s tym nemozem suhlasit. Nemozte sa na to vykaslat. Treba si drzat svoju liniu a smer. A to “veľký” by som pisal s velkym V, lepsie to vyzera a aj viac by to zvyraznilo to, na co poukazujete.

  10. 10
    Sisa says:

    Teraz sice od veci ale napisem aj tak nove ododdychove miesto v Strkoch ok ,ale ten prijazd k miestu otras 2 metrove bodlacie popri ceste a kopa mechov pri parkovisku ako je zvykom u nas po vybudovani noveho sa to neudrziava preto menej znamena viac

    • 10.1
      Trop says:

      Co nove sa neudrziava napr?

    • 10.2
      kamennystadion says:

      Aj ja si myslim, ze by sa to malo cele zasypat a vybudovat tam parkovisko, alebo podzemny parking.

    • 10.3
      Bodliak says:

      Bodliaky sú najnovším hitom. Pri lávke k Cityarene je ich celý lesný záhon.
      Nejaké Štrky a bodliaky… Prosím vás, nesrandujte…

      • 10.3.1
        Timur says:

        Bodliak je liečivá rastlina, lieči sa ňou predovšetkým pečeň. Nemáš dojem že pri čítaní príspevkov od niektorých prispievateľov je tých bodliakov málo ?

      • 10.3.2
        kamennystadion says:

        Ja som pocul, ze v tych bodliakoch je aj pyr.

        • 10.3.2.1
          Timur says:

          Študovaný , vyzná sa, pýr je tiež liečivá rastlina. Keď so videl v telke oduševnený príhovor toho z Progresívneho Slovenska k vysokoškolákom ako mu jedna liečivá rastlina pomohla k zbohatnutiu, tak som si uvedomil nadčasovosť nášho Nera. Keď že plôch máme v Trnave s neupravenými trávnikmi dostatok, pokračovať s výsadbou ďalších liečivých rastlín a napríklad na Kočiskom vybudovať kemping a nazvať ho Východný Amsterdam. To by bolo naštartovanie turistiky v Trnave, bude to mať podporu vlády, len MUDr Okruhlica bude protestovať.

          • 10.3.2.1.1
            Truba_n says:

            …ale veď Nero je môj vzor

          • 10.3.2.1.2
            kamennystadion says:

            Pýr je rozšírený na celej severnej pologuli. Rastie v nížinách i vo vyšších polohách. Nájdeme ho na lúkach, pri cestách, na neobrobených miestach, aj na poliach ako húževnatú burinu.Je to jednoklíčnolistová vetroopelivá trváca bylina. Má niekoľko metrov dlhý, bohato rozkonárený, článkovaný (2-3 mm hrubý), bledožltý, hladký, lesklý a vnútri dutý podzemok. Jednotlivé články sú oddelené plnými kolienkami, ktoré sú lemované pošvou z blanitých listov. V kolienkach sa podzemok rozkonáruje a zakoreňuje, čím sa rastlina vegetatívne rozmnožuje. Z podzemku vyrastajú priame holé, až vyše 100 cm vysoké Okrúhlicové steblá zakončené dvojradovým klasom.

  11. 11
    asdf says:

    suhlas s uplne prvym prispevkom, prachy co idu do tohto sa radsej mohli investovat do bike sharingu a normalneho zastreseneho stojiska na bicykle, okolo stanice je miesta dost. Ale uvdiime, mozno to bude kazdy den pre 118 ludi fajn. Nechapem ale tie boje okolo toho co tu predvadza vacisna, nakoniec sa tu tahate o bodliakoch kdesi pod hradbamy :D je to jak zufale skriekanie na dedicskom konani :D

  12. 12
    Smer 2.0 says:

    Je smutné čítať FB príspevky nevzdelaných ťuťmákov na financovanie cykloveže z fondou EÚ. Údajne to je dobré rozhajdákať lebo by to rozhajdákali iné mestá. To hovoria a píšu akože transparentný lepšoľudia naša budúcnosť. Je to iba na plač. Tie peniaze akože padli z neba z EÚ. Tá nevzdelanosť je zarážajúca.
    Projekty typu Bačorina v štrkoch 175.000, ozelenenie lávky 500.000, cykloveža 650.000 a podobné enormné predražené nedôležité hračky papalášov slúžia iba na propagandu a PR týchto novodobých papalášov. Nič viac.
    Dôležité veci sa neriešia upratujú sa pod koberec.
    Sú takí istí ako Smer pri budovaní napr. diaľnic.
    Tiež by na to povedali že Smer to robí super a fondy treba rozkradnúť?

Zanechaj odkaz to fidelis

reklama

reklama

Prihlásiť sa | © Všetky práva vyhradené. trnava-live.sk I Názory vyslovené v diskusiách čitateľov nie sú názormi prevádzkovateľa webu, a ten za obsah týchto názorov nezodpovedá. Rasistické, vulgárne, urážlivé a príspevky mimo témy článku budú vymazané. Redakcia si vyhradzuje právo na zastavenie diskusie v prípade, že komentáre smerujú k vzájomnému napádaniu sa a osočovaniu účastníkov diskusie alebo iných osôb.