reklama

Aké sú zámery trnavskej radnice v oblasti dopravy na rok 2020?

Výdavky na dopravu v roku 2020 predpokladá mesto Trnava na úrovni 5,8 milióna eur. Najväčšou položkou v rozpočtovom programe doprava je úhrada za prevádzkovanie Mestskej autobusovej dopravy v predpokladanej výške 2,2 milióna eur.

Bežné výdavky v oblasti dopravy sú v rozpočte na rok 2020 stanovené v objeme 850-tisíc eur.

Na bežné opravy a údržbu poškodených miestnych komunikácií a parkovacích plôch je vyčlenených 250-tisíc eur, na opravy chodníkov 100-tisíc eur.

Ďalších 100-tisíc eur plánuje radnica použiť na údržbu a opravu vodorovného a zvislého dopravného značenia, 243-tisíc eur je pripravených na ukončenie poslednej etapy sanačných prác lávky na Starohájskej ulici v úseku ramena lávky pri budove polície.

Z bežných výdavkov sa počíta so sumou 40-tisíc eur na čistenie uličných vpustov, rigolov, odvodňovacích žľabov a doplnenie bezpečnostných mreží, 20-tisíc eur predstavujú výdavky na prevádzku inteligentných dopravných systémov, suma 22-tisíc eur na úhrady paušálnych nákladov na činnosť cestnej svetelnej signalizácie.

Finančné výdavky na bikesharing – servis a údržbu elektrobicyklov, administratívne zabezpečenie prevádzky a propagačné aktivity projektu – stanovilo mesto v budúcom roku na 40-tisíc eur.

Ilustračné foto

Výdavky z vlastných zdrojov

Na kapitálové výdavky z vlastných zdrojov mesta Trnava je v oblasti dopravy na rok 2020 vyčlenených 658-tisíc eur.

Suma 150-tisíc eur je určená na výdavky na nevyhnutné rekonštrukcie povrchov ciest a chodníkov, 70-tisíc je predpokladaný doplatok za práce na rekonštrukcii Kukučínovej ulice, ktoré budú ukončené v budúcom roku.

Rozpočet počíta aj so sumou 70-tisíc eur na nákup bicyklov pre bikesharingový systém.

Plánované rozšírenie nových zón s regulovaným parkovaním si vyžiada aj nákup nových automatov do parkovacieho systému, v rozpočte je navrhnutá suma 200-tisíc eur.

V budúcom roku si chce radnica nechať vypracovať viacero projektových dokumentácií: na obslužnú komunukáciu v Modranke, rekonštrukciu miestnej komunikácie a vybudovanie cestičky pre cyklistov Botanická ulica a Ovocná ulica, okružnej križovatky Bratislavská – Coburgova, cestičky pre cyklistov na Kamennej ceste od Kamenného mlyna po Rekreačnú ulicu v Bielom Kostole, prepojovacieho cyklochodníka medzi lávkou na Starohájskej ulici a cyklotrasou za Daňovým úradom, v roku 2020 chce mesto vypracovať aj projektovú dokumentáciu pre komplexné riešenie úseku chodníka od ulice Tajovského po Bottovu okolo Strednej odbornej školy obchodu a služieb a ZŠ s MŠ na ulici Kornela Mahra.

V rozpočte sú vyčlenené finančné zdroje aj na vypracovanie projektovej dokumentácie cyklocesty v Beethovenovom parku či lávky pre peších a cyklistov pri ZŠ s MŠ Modranka.

Úhrada dopravcovi za prevádzkovanie Mestskej autobusovej dopravy je v rozpočte stanovená na 2,2 milióna eur. Ide o medziročný nárast o 700-tisíc eur, radnica však verí, že po rokovaniach so zástupcami dopravnej spoločnosti sa mestu napokon podarí dohodnúť nižšiu úhradu.

Výdavky na projekty z eurofondov a grantových zdrojov

Približne dva milióny eur plánuje mesto Trnava v roku 2020 vynaložiť na investičné akcie, ktoré sú z veľkej časti spolufinancované z externých zdrojov.

Vyše 600-tisíc eur je určených na vypracovanie analytického dokumentu Plán udržateľnej mobility krajského mesta Trnava a jeho funkčného územia, z vlastných peňazí zaplatí mesto 126-tisíc.

Finančné prostriedky budú v rámci kapitálových výdavkov vynaložené na analytickú časť prípravy strategického dokumentu, počiatočný zber údajov o stave dopravnej infraštruktúre na území, prípravu a samotnú realizáciu rozsiahlych dopravných prieskumov a následné spracovanie dopravného modelu a návrhu opatrení v oblasti dopravy.

V budúcoročnom rozpočte sú uvedené aj výdavky na automatický parkovací dom pre bicykle za 623-tisíc eur, 123-tisíc je z mestských zdrojov.

Na budúci rok chce mesto vybudovať cyklocestu na Saleziánskej ulici za 442-tisíc eur (85-tisíc vlastné zdroje), cyklochodník na Bučianskej ulici, ktorý je krátko pred kolaudáciou, bude stáť 291-tisíc eur, z toho 88-tisíc predstavujú vlastné zdroje.

Ulož ako PDF
Napísal 18. decembra 2019 11:12. Článok je zaradený do rubriky: Aktuálne, Ďalšie správy, Trnava. RSS 2.0.


INZERCIA

23 komentárov pre “Aké sú zámery trnavskej radnice v oblasti dopravy na rok 2020?”

  1. 1
    hejter says:

    V roku 2020 chce mesto vybudovať cyklocestu na Saleziánskej ulici za 442-tisíc eur (85-tisíc vlastné zdroje).

    To je tá, na ktorú získali zdroje ešte v novembri 2018 a mala byť hotová do konca leta 2019?

    Čo sa to deje, že sa mešká už aj s cyklotrasami? Doteraz som si myslel, že sú prioritou tohto mesta…

  2. 2
    Nevec Gdo says:

    Mesto by sa malo aj zamerat na zefektivnenie autobusovej dopravy, ked by mali prednost. Osobne jazdim na biku a aute, ale to ze sa mhd cka vlecie v zapchach nepresunie ludi z aut do nej.
    Ked so zil v Tel avive tak tam boli ulice pre auta prejazdne iba jednym smerom a autobusom aj opacne. Co im umaznovalo prednostnu jazdu a autobusom alebo Serutom sa clovek dostal relativne rychlo kamkolvek.

    Taktiez by mohli zeleznice urobit zastavku pri Modranke medzi PSA a logistickym parkom Zavar. Vlakom by sa kopec ludi dostalo do PSA a prilahlych firiem pripadne do Modranky. aj ked by si kusok odslapali, ved zo Zavaru slapu ludia do prace popri ceste, kde uz vyslapali chodnik. Tam by sa inak tiez hodil cyklochodnik medzi Zavarom a log parkom. to je uz ale pre zupana praca.

  3. 3
    saigon says:

    – Vietnamci žijúci na Slovensku spravili krásne priateľské gesto. Prešovu ukázali svoju spolupatričnosť a obetiam tragédie na Mukačevskej ulici odovzdali finančnú pomoc. Vietnamská komunita venovala Prešovu 25-tisíc
    https://www.dobrenoviny.sk/c/176746/vietnamska-komunita-venovala-presovu-25-tisic-slovensko-je-nas-druhy-domov-a-nie-je-nam-lahostajne-nestastie-slovakov
    Vietnamci sú super !!

    – Bročka ide kupovať bicykle za 70.000 eur

    Nájdi dva rozdiely v prístupe

    – niekto zo svojích vlastných pomáha v núdzi
    – niekto z daní ktoré drasticky zvýšil kupuje sprostosti ktoré nepotrebujeme

  4. 4
    cestár says:

    Blahoželáme svedkom hypsterovým za plánovaný rozvoj a rozkvet dopravy v TT

    Kapitálové výdavky r. 2019 = 3.619.000 €
    Kapitálové výdavky r. 2020 = 657.000 €
    Prepad katastrofálny 5,5 krát nižší rozpočet ako 2019,
    redukcia na 18% sumy minulého roka t.j. – 82 %

    Ale chápeme všetky cesty a chodníky sú opravené, všetky obchvaty podjazdy, nové križovatky v prevádzke, žiadne výtlky, parkovacie domy postavené, parkovacia politika doriešená, ….. vlastne nie je čo robiť

    • 4.1
      tool says:

      Neboj sa ta suma sa bude behom roka dosť zvyšovať ale vieš keď nemáš ešte stavebné povolenie ťažko dáš do rozpočtu v decembri že?

      • 4.1.1
        Filip says:

        to je blbost, lebo bezne su v rozpocte zaradene akcie ktore nemaju este stavebne povolenie ani dokonca financovanie

        • 4.1.1.1
          • 4.1.1.1.1
            Filip says:

            Len Námatkovo ktoré z týchto projektov mali v roku 2017 hotové SP ked išli do rozpočtu na další rok?

            Na rok 2018 je naplánovaná realizácia nasledovných chodníkov a cyklotrás:
            – spoločná cestička pre chodcov a cyklistov Bratislavská ulica (od Strojárenskej po kataster obce Hrnčiarovce),
            – cestička pre cyklistov Piešťanská,
            – cestička pre cyklistov Spartakovská,
            – cestička pre cyklistov Špačinská I. etapa,
            – cestička pre cyklistov Zelenečská – A. Žarnova – Nám. SNP,
            – cestička pre cyklistov J. Bottu – Š. Moyzesa,
            – betónové oddeľovače na Zelenečskej ulici.

            Veľa z týchto akcií myslím nie je hotových dodnes.

            • 4.1.1.1.1.1
              123 says:

              Nech idu do prdele aj s celými cyklochodnikmi!Nic dôležitejšie Trnava asi nepotrebuje.Nech sa prevezie 6.000-cová brada po TT a pozrie si katastrofálne zápchy aút v celej centrálnej Trnave.Ceresnicka na torte je cyklochodník na Bucianskej.Z rovnej a bezpečnej cesty pre autá sa stal problémový úsek ,len koli rozšíreniu cyklochodnika, ktorý je pod Slovnaftkou pri križovatke skoro rovnako široký ako jazdný pruh pre autá!Vrchol všetkého je,keď idu cyklisti po ceste a nie po chodníku pre nich určenom.Pre koho to vlastne robíte?!

              • 4.1.1.1.1.1.1
                Móda says:

                Ten úsek pod benzínkou je skutočne vrcholným dielom. Šoféri majú pocit neistoty, nie sú si istí, či trafili do pruhu. Taký je úzky, naviac tam pridali oblúk.
                Inak v TT a okolí začína dopravná móda, rovné cesty dať do oblúka, prípadne urobiť kruháky s malým priemerom.

  5. 5
    Čo sa to deje? says:

    Neverím vlastným očiam.
    Nespomína sa žiadna cykloštúdia.

  6. 6
    čudo says:

    Funguje to takto :
    Ak občan, živnostník, podnikateľ nezaplatí štátom, mestom, úradmi vyrúbené dane, poplatky tak ho začne prenasledovať finančný úrad, exekútor a dokonca je to trestný čin a pôjde do basy
    Ak neschopák defrauduje rozpočet prosperujúceho mesta tak si v pohodičke dáva fotečky a vizualizácie ktoré sa nikdy nebudú realizovať, má v paži a ešte aj uráža občanov na sociálnych sieťach. Jeho nikto neprenasleduje. Žiadna osobná hmotná zodpovednosť. Preto môžu takéto Čudá sedieť na funkciách.
    Dokonca má sympatizantov čo mu dávajú palčeky hore.
    To je aktuálný debilistan SR

  7. 7
    neschopnosť says:

    vyhraj voľby a môžeš všetko.

    Keďže Nero. Kobra, Lenon, skrátka náš polyhistor nemá opozíciu, môže si robiť iba čo sa mu zachce.

    Má tam cez dvadsať lokajov, ktorí musia hlasovať, ako im povie. Niektorí z neho profitujú, zákazkami, výhodami, alebo iným prospechom, niektorí sú stále zaslepení.

    Opozíca voči nemu nefunguje a je neschopná aj zdvihnúť hlas. Paralyzovaná.

    Profi marketingové a pr agentúry robia svoju prácu a šíria nekonečné štúdie, vízie, ale praktický odpočet je nulový. Nikto nerobí kontrolu činností, akcií, ktoré boli sľúbené a roky meškajú.
    Z predošlého predvolebného programu nesplnené takmer nič.
    Tento článok je o doprave. tak to je prúser Trnavy dlhoročný a teraz sa nerieš vôbec. V munulých rokoch sa realizoval aspom severný obchvat. prepojenie cez Cukrovú a podobne.
    teraz nedokážu ani len odľahčit nové vznikajúce západné mesto za traťou. Biely Kostol expanduje.
    Ako absolutna nechopnost je navrh novej komunikacie v predlzeni Spartakovskej ulice. Proste hanba. Žiadna vízia do budúcnosti.
    Škodíte tomuto mestu. odíďte prosím.

    • 7.1
      Veľká dedina says:

      Predĺženie Spartakovskej je na úrovni pokračovania Hlúbikovej. Absolútny mentálny deficit pri dlhodobom plánovaní rozvoja mesta. Ako chaoticky sa rozvíjajúca veľká dedina.

  8. 8
    tunel says:

    Zbytočne dlhý článok – “Zámery Trnavskej radnice v doprave” stačilo zhrnutie :
    – nové cesty 0
    – nové chodníky 0
    – nové križovatky 0
    – nové obchvaty 0
    – nové parkoviská 0
    – nové parkovacie domy 0
    – parkovacia, rezidenčná politika 0
    profitovať bude iba CS na výtlkoch a vodcom milovaná Arriva
    ta už dostala ZA NIČ 500.000 a pripravuje sa darček bagget 700.000 ZA NIČ
    spokojní budú aj predajcovia bicyklov
    Obyvatelia, živnostníci a podnikatelia nech stoja v kolónach
    na to sa pripravuje samozrejme štúdia ( rozumej tunel ) 600.000 !!!

  9. 9
    NOACO says:

    Ani peniaze z Eurofondov nie sú zadarmo! Každý zamestnaný občan platí za členstvo v EU formou daní, pri hrubej mzde 1500€ / mes je to asi 370€ ročne. Takže zadarmo je to len pre nezamestnaných hipsterov čo majú kanceláriu na fejsbuku a von vylezú akurát k “barberovi”, inak majú právo aspoň tí zamestnaní občania mesta čo najviac prispievajú zo svojich daní aj na jeho chod mať právo na aký projekt sa vyčlenia peniaze a bude sa mesto uchádzať. Kde je pri tomto ten participatívny rozpočet? Ten tvotí ledva promile z rozpočtu mesta a slúži na zavretie huby a na PR reklamu. Zamestnanci úradu čo projekty na využitie Eurofondov chystajú sú znovu platený hlavne z peňazí pracujúcich občanov z Trnavy, takže prečo by sa mali presadzovať iba vopred navrhnuté projekty bez rozumu štýlom hlavne to využime ako sa dá… A k tomu je aj tak takmer pravidelne dodatok s navýšením zmluvy a hlavne len pre vybrané NEROfirmy s.r.o.. Napr. na tej lávke by úplne po rekonštrukcii (ktorá bola bez Eurofondov a s dodatkami k “práci naviac”) postačovali nejaké “hrantíky” so zeleňou, aj tak to ničomu moc nepomôže, ale splní sa niekoho egoistický sen, sen, ktorý vždy podporí 23-24 poslancov bez názoru, bez hrdosti, bez toho aby boli naozaj nezávislí a robili a navrhovali niečo konkrétne pre svoje obvody kde ich zvolili…
    Ide čas zimného primátorského spánku, preto sa naraz vypustilo mnoho vizualizácii…

Napíš komentár

reklama

reklama

reklama

Prihlásiť sa | © Všetky práva vyhradené. trnava-live.sk I Názory vyslovené v diskusiách čitateľov nie sú názormi prevádzkovateľa webu, a ten za obsah týchto názorov nezodpovedá. Rasistické, vulgárne, urážlivé a príspevky mimo témy článku budú vymazané. Redakcia si vyhradzuje právo na zastavenie diskusie v prípade, že komentáre smerujú k vzájomnému napádaniu sa a osočovaniu účastníkov diskusie alebo iných osôb.