reklama

Rušňovodič na trnavskej stanici nabúral s vlakovou súpravou plnou oleja, stanicu čiastočne evakuovali

AKTUALIZOVANÉ 21:20 hod.

Na trnavskej železničnej stanici sa v piatok 13. apríla pred 16. hodinou čiastočne vykoľajili dva vozne nákladného vlaku.

Podľa svedkov rušňovodič nezvládol cúvanie s asi 150 – metrovým kolosom a posledným vozňom prerazil betónový bezpečnostný doraz. Posledný vozeň skončil viac ako päť metrov mimo koľajiska, predposledný zostal visieť asi 40 centimetrov nad koľajami. Vlak podľa posledných informácií prevážal olej, pôvodné správy o benzíne sa nepotvrdili. Z poškodeného vozňa vytieklo menšie množstvo látky.

Našťastie, v čase nehody za vozňom neprechádzali žiadni ľudia.

VIDEO:





Na mieste zasahujú najmenej desiati hasiči, železničná polícia evakuovala vrchné poschodie stanice.

Počula som strašnú ranu ako keď do seba nabúrajú vo veľkej rýchlosti autá. Veľmi sme sa všetci naľakali,” povedala nám svedkyňa udalosti.

Podľa svedkov rušňovodič pri odstavovaní vlakovej súpravy nemal na konci nikoho, kto by ho navigoval.

Posledný vozeň skončil len niekoľko desiatok centimetrov od stĺpa trolejového vedenia.




Železničnú stanicu museli naposledy evakuovať len pred 9 dňami, kedy začalo neďaleko horieť auto s kyselinou dusičnou.

Zásah hasičov skončil o 18.20 hodine.

OFICIÁLNE STANOVISKO hovorcu KR HaZZ v Trnave Ivana Peťka vydané v piatok 13. apríla o 19:58 hodine:

“V piatok 13. apríla 2012 o 15:56 hod. bol na ohlasovňu požiarov OR HaZZ v Trnave ohlásený únik nebezpečnej látky na železničnej stanici v Trnave. Na miesto udalosti boli vyslaní desiati príslušníci HaZZ s tromi zásahovými vozidlami. Po príjazde na miesto udalosti bolo príslušníkmi HaZZ prieskumom zistené, že vo vlakovej súprave posledný zapojený cisternový vozeň sa nachádzal narazený na betónovej zábezpeke, pričom z jeho z poškodeného ventilu unikala neznáma tekutina, ktorou mala byť neznáma nebezpečná látka.

Veliteľ zásahu dal okamžite uzatvoriť prístupové cesty k nástupištiam a presmeroval cestujúcich na iné prístupy k staničným perónom. Ďalej vydal pokyn zamestnancom železničnej stanice na okamžité vypnutie eklektických trolejov nad vlakovou súpravou. Zároveň bola unikajúca tekutina zachytávaná do zberných nádob vzhľadom k tomu, že vypúšťací ventil bol poškodený a nebolo ho možné uzatvoriť tak aby tekutina z ventilu neunikala. Pre prípad, že by prišlo k vzniku požiaru, boli príslušníkmi HaZZ pripravená trojnásobná požiarna ochrana, voda, pena, prášok až do identifikácie unikajúcej látky.

V spolupráci s príslušníkmi polície bolo po zisteniach u strojvedúceho vlaku veliteľom zásahu zistené, že unikajúcou látkou bol rastlinný olej. O 16:12 hod. sa na miesto udalosti dostavila jednotka Závodu protipožiarnej ochrany železníc, ktorej bolo miesto udalosti odovzdané.

Po zbalení vecných prostriedkov sa príslušníci HaZZ vrátili o 18:12 hod. na základňu.”

Ulož ako PDF
Napísal 13. apríla 2012 16:42. Článok je zaradený do rubriky: Aktuálne, Ďalšie správy, Trnava. RSS 2.0.


INZERCIA

23 komentárov pre “Rušňovodič na trnavskej stanici nabúral s vlakovou súpravou plnou oleja, stanicu čiastočne evakuovali”

  1. 1
    ďuro says:

    niekto ma vydareny piatok trinasteho ako sa patri…

  2. 2
    MIG says:

    Moze byt normalny ten rusnovodic????

    • 2.1
      Cestujuci_Kritik says:

      Keď o tom hovno vieš zdrž sa komentára. Hlavne nemôže byť normálny ten ,čo poslal tú súpravu na perónovú šturcovú koľaj. Samozrejme obvinia rušňovodiča… To je naj-jednoduhšie. Súkromník asi nechcel platiť zamestnanca navyše a myslel si ,že rušňovodič vidí 200 metrov dozadu na ccentimeter presne … Rušňovodič má vinu ale hlavnú má zamestnávateľ,že šetrí tam ,kde nemá. Ďaľšiu aj ŽSR ,že pustili ten vlak na takú koľaj ,kde to nieje najvhodnejšie.

      • 2.1.1
        ŽSR says:

        Len že ŽSR sa riadi predpismi a nie že či je to najvhodnejšie. To ako čakáš že výpravca čo to riadi tak stavia posunovú a vlakovú cestu podľa toho že či si myslí že to je vhodné alebo nie? Dlho by tam nebol zamestananý. A čo sa týka rušnovodiča tak áno chápem že sú tlaky ale predsa aj tak sa má riadiť predpisom a nie tlakom lebo nabudúce mu niekto v rámci šetrenia povie že ťahaj na červenu smer do Bratislavy a nečakaj na výpravcu lebo treba rýchlo odviezť tovar? Keď ti zamestnávateľ povie skoč do studne že či je tam dosť vody tak skočíš? Každopádne treba počkať na výsledky šetrenia nehody a potom robiť závery.

      • 2.1.2
        marek says:

        chlap na masine ma za sebou psychotesty skusky a hadam aj trosku praxe…takze tlak musi zvladat ak nie nema tam co hladat. v tomto pripade sa mohlo stat vselico nikoho netreba odsudzovat dopredu aj ked majster vzdy dopadne najhorsie

  3. 3
    Martin says:

    Nebol na vyne rušňovodič, ale posunovač, krotý mal stáť na poslednom vozni!!!

  4. 4
    Ladislav says:

    Ked tam nemal ziadneho posunovaca nemal co cuvat.Tomuto sa hovori kocurkovo made in Slovakia.Pred tyzdnom idiot prevaza nebezpecnu latku v osobnom aute co urcite nedodrzal minimalne jeden predpis a o tyzden neskor to iste spravy rusnovodic.
    Ja by som hned toho rusnovodica vyhodil a ten co ho mal nasmerovat tak isto!!!

  5. 5
    Jožo says:

    Rušňovodič samozrejme nesmie tlačiť vlak bez návesti…Ale treba spomenúť,že súkromní prepravcovia – ako aj v tomto prípade Central Railwais – porušujú predpisy z dôvodu šetrenia výdajov na platy ľudí…s menej zamestnancami ponúkajú prepravu lacnejšie ako štátny prepravca-CARGO – ale samozrejme na úkor bezpečnosti. Jeden robí to,čo v CARGU dvaja , traja. A vina sa potom hodí na zamestnanca samozrejme.”PÁN” zamestnávateľ nemôže za chyby zamestnancov. Či?

    • 5.1
      Spartak says:

      Presne tak, mnoho ich nadriadených berie plat za nič a tá spodina ma ledva par eur…plno povinností a plat žiadny. Tak je to v Cargu, ZSSR aj ŽSR na čele s Oblastnými riaditeľstvami…

  6. 6
    Meno says:

    Ako je možné, že po nehode vlaku môžu okoloidúci prísť k miestu nehody?? Kde je železničná polícia? Žiadne opatrenia do príchodu hasičov nerobili!!!

    • 6.1
      Zuzana Lárová says:

      To je pravda – ja som sa aj s malým synom (ani nie 2-ročným) dostala bezprostredne k vykoľajenej časti vlaku – žiadna páska, žiadne upozornenie, nič! Prichádzali sme od starej budovy železničnej stanice. Až keď sme zbadali, čo sa stalo s poslednými vagónmi a rýchlo sme utekali preč, začal na nás kričať nejaký ten “záchranár” – vraj čo tam robíme!!! Nezvládnuté!!!

    • 6.2
      Jojet says:

      To je strasne tí ludia dokonca chodia v stanici po nastupistiach

  7. 7
    marek says:

    Ako rusnovodic velmi neverim ze majsterko z toho vlaku nemal nikoho na konci…ale ak hej tak toho imbecila treba nie prepustit ale zavriet za verejne ohrozenie…tlacit taku supravu bez navesti a este po perone to nikto zo skuskami ake k tomuto povolaniu treba snad neurobil

  8. 8
    deMayer says:

    Ozaj naparádu akcia, ťažko uveriť…

  9. 9
    deMayer says:

    “Našťastie nevadí to ničomu, môže to tu byť aj týždeň…” – no nie je to skvelé?

  10. 10
    pedro says:

    tak nakonec si to odseru hasici. preco musi dat pokyn na odstavenie elektrickeho vedenia a evakuaciu nastupista velitel zasahu a neurobi to vedenie zeleznice?

  11. 11
    frigo says:

    Dajte naspať konskú železnicu a bude pokoj

  12. 12
    Jojet says:

    novy typ benzinu REOL
    1,5 l. za 1.99 e. No nekup to

  13. 13
    mizo says:

    jaka firma taky posun

Napíš komentár

reklama

reklama

Prihlásiť sa | © Všetky práva vyhradené. trnava-live.sk I Názory vyslovené v diskusiách čitateľov nie sú názormi prevádzkovateľa webu, a ten za obsah týchto názorov nezodpovedá. Rasistické, vulgárne, urážlivé a príspevky mimo témy článku budú vymazané. Redakcia si vyhradzuje právo na zastavenie diskusie v prípade, že komentáre smerujú k vzájomnému napádaniu sa a osočovaniu účastníkov diskusie alebo iných osôb.