Rušňovodič na trnavskej stanici nabúral s vlakovou súpravou plnou oleja, stanicu čiastočne evakuovali
AKTUALIZOVANÉ 21:20 hod.
Na trnavskej železničnej stanici sa v piatok 13. apríla pred 16. hodinou čiastočne vykoľajili dva vozne nákladného vlaku.
Podľa svedkov rušňovodič nezvládol cúvanie s asi 150 – metrovým kolosom a posledným vozňom prerazil betónový bezpečnostný doraz. Posledný vozeň skončil viac ako päť metrov mimo koľajiska, predposledný zostal visieť asi 40 centimetrov nad koľajami. Vlak podľa posledných informácií prevážal olej, pôvodné správy o benzíne sa nepotvrdili. Z poškodeného vozňa vytieklo menšie množstvo látky.
Našťastie, v čase nehody za vozňom neprechádzali žiadni ľudia.
VIDEO:
Na mieste zasahujú najmenej desiati hasiči, železničná polícia evakuovala vrchné poschodie stanice.
“Počula som strašnú ranu ako keď do seba nabúrajú vo veľkej rýchlosti autá. Veľmi sme sa všetci naľakali,” povedala nám svedkyňa udalosti.
Podľa svedkov rušňovodič pri odstavovaní vlakovej súpravy nemal na konci nikoho, kto by ho navigoval.
Posledný vozeň skončil len niekoľko desiatok centimetrov od stĺpa trolejového vedenia.
Železničnú stanicu museli naposledy evakuovať len pred 9 dňami, kedy začalo neďaleko horieť auto s kyselinou dusičnou.
Zásah hasičov skončil o 18.20 hodine.
OFICIÁLNE STANOVISKO hovorcu KR HaZZ v Trnave Ivana Peťka vydané v piatok 13. apríla o 19:58 hodine:
“V piatok 13. apríla 2012 o 15:56 hod. bol na ohlasovňu požiarov OR HaZZ v Trnave ohlásený únik nebezpečnej látky na železničnej stanici v Trnave. Na miesto udalosti boli vyslaní desiati príslušníci HaZZ s tromi zásahovými vozidlami. Po príjazde na miesto udalosti bolo príslušníkmi HaZZ prieskumom zistené, že vo vlakovej súprave posledný zapojený cisternový vozeň sa nachádzal narazený na betónovej zábezpeke, pričom z jeho z poškodeného ventilu unikala neznáma tekutina, ktorou mala byť neznáma nebezpečná látka.
Veliteľ zásahu dal okamžite uzatvoriť prístupové cesty k nástupištiam a presmeroval cestujúcich na iné prístupy k staničným perónom. Ďalej vydal pokyn zamestnancom železničnej stanice na okamžité vypnutie eklektických trolejov nad vlakovou súpravou. Zároveň bola unikajúca tekutina zachytávaná do zberných nádob vzhľadom k tomu, že vypúšťací ventil bol poškodený a nebolo ho možné uzatvoriť tak aby tekutina z ventilu neunikala. Pre prípad, že by prišlo k vzniku požiaru, boli príslušníkmi HaZZ pripravená trojnásobná požiarna ochrana, voda, pena, prášok až do identifikácie unikajúcej látky.
V spolupráci s príslušníkmi polície bolo po zisteniach u strojvedúceho vlaku veliteľom zásahu zistené, že unikajúcou látkou bol rastlinný olej. O 16:12 hod. sa na miesto udalosti dostavila jednotka Závodu protipožiarnej ochrany železníc, ktorej bolo miesto udalosti odovzdané.
Po zbalení vecných prostriedkov sa príslušníci HaZZ vrátili o 18:12 hod. na základňu.”
Ulož ako PDF
niekto ma vydareny piatok trinasteho ako sa patri…
rusinom to nevadi. Ti maju iny casovy paradox
http://sk.wikipedia.org/wiki/Juli%C3%A1nsky_kalend%C3%A1r
Moze byt normalny ten rusnovodic????
Keď o tom hovno vieš zdrž sa komentára. Hlavne nemôže byť normálny ten ,čo poslal tú súpravu na perónovú šturcovú koľaj. Samozrejme obvinia rušňovodiča… To je naj-jednoduhšie. Súkromník asi nechcel platiť zamestnanca navyše a myslel si ,že rušňovodič vidí 200 metrov dozadu na ccentimeter presne … Rušňovodič má vinu ale hlavnú má zamestnávateľ,že šetrí tam ,kde nemá. Ďaľšiu aj ŽSR ,že pustili ten vlak na takú koľaj ,kde to nieje najvhodnejšie.
Len že ŽSR sa riadi predpismi a nie že či je to najvhodnejšie. To ako čakáš že výpravca čo to riadi tak stavia posunovú a vlakovú cestu podľa toho že či si myslí že to je vhodné alebo nie? Dlho by tam nebol zamestananý. A čo sa týka rušnovodiča tak áno chápem že sú tlaky ale predsa aj tak sa má riadiť predpisom a nie tlakom lebo nabudúce mu niekto v rámci šetrenia povie že ťahaj na červenu smer do Bratislavy a nečakaj na výpravcu lebo treba rýchlo odviezť tovar? Keď ti zamestnávateľ povie skoč do studne že či je tam dosť vody tak skočíš? Každopádne treba počkať na výsledky šetrenia nehody a potom robiť závery.
chlap na masine ma za sebou psychotesty skusky a hadam aj trosku praxe…takze tlak musi zvladat ak nie nema tam co hladat. v tomto pripade sa mohlo stat vselico nikoho netreba odsudzovat dopredu aj ked majster vzdy dopadne najhorsie
Nebol na vyne rušňovodič, ale posunovač, krotý mal stáť na poslednom vozni!!!
ale sak tam ziadneho nemal, pocul si toho uja na videu?
Ked tam nemal ziadneho posunovaca nemal co cuvat.Tomuto sa hovori kocurkovo made in Slovakia.Pred tyzdnom idiot prevaza nebezpecnu latku v osobnom aute co urcite nedodrzal minimalne jeden predpis a o tyzden neskor to iste spravy rusnovodic.
Ja by som hned toho rusnovodica vyhodil a ten co ho mal nasmerovat tak isto!!!
Rušňovodič samozrejme nesmie tlačiť vlak bez návesti…Ale treba spomenúť,že súkromní prepravcovia – ako aj v tomto prípade Central Railwais – porušujú predpisy z dôvodu šetrenia výdajov na platy ľudí…s menej zamestnancami ponúkajú prepravu lacnejšie ako štátny prepravca-CARGO – ale samozrejme na úkor bezpečnosti. Jeden robí to,čo v CARGU dvaja , traja. A vina sa potom hodí na zamestnanca samozrejme.”PÁN” zamestnávateľ nemôže za chyby zamestnancov. Či?
Presne tak, mnoho ich nadriadených berie plat za nič a tá spodina ma ledva par eur…plno povinností a plat žiadny. Tak je to v Cargu, ZSSR aj ŽSR na čele s Oblastnými riaditeľstvami…
Ako je možné, že po nehode vlaku môžu okoloidúci prísť k miestu nehody?? Kde je železničná polícia? Žiadne opatrenia do príchodu hasičov nerobili!!!
To je pravda – ja som sa aj s malým synom (ani nie 2-ročným) dostala bezprostredne k vykoľajenej časti vlaku – žiadna páska, žiadne upozornenie, nič! Prichádzali sme od starej budovy železničnej stanice. Až keď sme zbadali, čo sa stalo s poslednými vagónmi a rýchlo sme utekali preč, začal na nás kričať nejaký ten “záchranár” – vraj čo tam robíme!!! Nezvládnuté!!!
To je strasne tí ludia dokonca chodia v stanici po nastupistiach
Ako rusnovodic velmi neverim ze majsterko z toho vlaku nemal nikoho na konci…ale ak hej tak toho imbecila treba nie prepustit ale zavriet za verejne ohrozenie…tlacit taku supravu bez navesti a este po perone to nikto zo skuskami ake k tomuto povolaniu treba snad neurobil
Ozaj naparádu akcia, ťažko uveriť…
“Našťastie nevadí to ničomu, môže to tu byť aj týždeň…” – no nie je to skvelé?
tak nakonec si to odseru hasici. preco musi dat pokyn na odstavenie elektrickeho vedenia a evakuaciu nastupista velitel zasahu a neurobi to vedenie zeleznice?
Dajte naspať konskú železnicu a bude pokoj
novy typ benzinu REOL
1,5 l. za 1.99 e. No nekup to
jaka firma taky posun
alebo co vychod to cudo