reklama

J. Viskupič: Vážsku cyklomagistrálu pripravujeme, prvý úsek bude v Piešťanoch, na rad príde aj trasa z Hlohovca do Serede

Vážska cyklomagistrála je významnou diaľkovou cykloturistickou magistrálou spájajúcou Strečno a Komárno. Väčšinou vedie po udržiavanej hrádzi rieky Váh, ktorej správcom je Slovenský vodohospodársky podnik. O vybudovanie jednotlivých úsekov cyklocesty sa postarajú Žilinský, Trenčiansky, Trnavský a Nitriansky samosprávny kraj. Časť magistrály je už vybudovaná, postupne pribúdajú nové úseky. Po dobudovaní niektorých úsekov a doznačení bude najdlhšou cyklomagistrálou na území Slovenska, od sútoku rieky Váh s Dunajom až k prameňu rieky Čierny Váh.

Práce na výstavbe úseku Vážskej cyklomagistrály v Trnavskom samosprávnom kraji (TTSK) započnú zrejme na okraji Piešťan popri Biskupickom kanáli v smere na Hornú Stredu s dĺžkou približne 3,5 kilometra.

V roku 2018 prezentovala trnavská župa zámer zámer výstavby cyklotrasy medzi Sereďou a Hlohovcom (miestnou časťou Šulekovo) v dĺžke takmer 15 kilometrov. Aktuálne informácie o stave projektu poskytol portálu trnava-live.sk župan Jozef Viskupič.


Úsek vážskej hrádze medzi Šulekovom a Hornými Zelenicami. Na jej telese má vzniknúť cesta pre cyklistov.

Ilustračné foto

V roku 2018 zverejnila trnavská župa informácie o pripravovanej výstavbe cyklocesty v rámci Vážskej cyklomagistrály medzi Hlohovcom a Sereďou. V akom štádiu je tento projekt dnes, teda v decembri 2020?

– Na najbližšom rokovaní Zastupiteľstva TTSK, ktoré je naplánované na 9. decembra 2020, budú poslanci rozhodovať aj o podaní žiadostí o nenávratný finančný príspevok z eurofondov na výstavbu štyroch úsekov Vážskej cyklomagistály. Pôjde o úseky Piešťany – hranica TTSK/Trenčiansky samosprávny kraj, Sereď – Šúrovce, Šúrovce – Horné Zelenice a Horné Zelenice – Hlohovec.

Aký je postup, ktorý z týchto úsekov by sa mal vybudovať ako prvý?

– Prvým realizovaným by mal byť úsek medzi hranicou nášho kraja s trenčianskym krajom a mostom v piešťanskej mestskej časti Bodona, a to už v roku 2021 v odhadovanej výške 510 tisíc eur.

A čo trasa medzi Hlohovcom a Sereďou?

– Momentálne finalizujeme projektovú dokumentáciu, výstavba tu bude rozdelená na tri spomínané úseky. Projektová dokumentácia nám určí predpokladanú cenu a dobu trvania výstavby. V prípade schválenia predmetných žiadostí počítame so začiatkom realizácie v rokoch 2021, respektíve 2022.

Došlo v priebehu dvoch rokov k nejakým zmenám v trasovaní tohto úseku?

– V porovnaní s pôvodnými zámermi boli jednotlivé úseky upravené, ale prišlo len k zmene počtu úsekov, nie k celkovej dĺžke a trasovaniu cyklotrasy.

INFO:


Úsek Horná Streda – Nové Mesto nad Váhom slúži už dva roky

FOTO: TSK

Trenčiansky samosprávny kraj dokončí na jar 2021 vyše 20-kilometrový úsek medzi Novým Mestom nad Váhom a Trenčínom. Po otvorení úseku sa cyklistická verejnosť pohodlne dostane z Hornej Stredy až do Trenčína.

Úsek spájajúci Hornú Stredu s Novým Mestom nad Váhom v dĺžke 13,4 km využívajú cyklisti od mája 2018. Na túto časť trasy nadviaže práve cyklocesta z Piešťan.

Trenčiansky samosprávny kraj už predtým vybudoval aj 4 km dlhý úsek Púchov – Nosická priehrada.


Mapa úseku Vážskej cyklomagistrály medzi Sereďou a Hlohovcom z roku 2018

ZDROJ: TTSK

Ulož ako PDF
Napísal 2. decembra 2020 8:08. Článok je zaradený do rubriky: Aktuálne, Ďalšie správy, Trnava. RSS 2.0.


INZERCIA

11 komentárov pre “J. Viskupič: Vážsku cyklomagistrálu pripravujeme, prvý úsek bude v Piešťanoch, na rad príde aj trasa z Hlohovca do Serede”

  1. 1
    NevecGdo says:

    Fajn vec.
    Po títeši sa pojde konecne lepsie ako tych kamienkoch.

    • 1.1
      Nedočkavý says:

      Fandím týmto projektom. Problém je len to, že sa realizácia stále odkladá. Chce to len človeka, pre ktorého sú cyklocesty srdcovka. Trnavský primátor a trenčiansky samosprávny kraj môžu byť vzorom.

  2. 2
    12345 says:

    Vám už z tých cyklochodníkov preskakuje?Kedy sa začne konečne riešiť doprava v TT?Čo tak konečne dokončiť obchvat?Na úkor nových cyklochodníkov sa ešte aj zužujú jazdné pruhy pre autá a autobusy.Z pred tým rovných ciest sa vytvárajú kolízne esíčka iba kôli cyklochodnikom,tlieskam.

    • 2.1
      NevecGdo says:

      Aky problem?
      Cim viac bikov na cyklochodnikov, tym menej kolizii s nervoznymi sofermi, ktori maju pocit, ze iba oni su na svete.

      Neviem co su tie kolizne esicka?

    • 2.2
      NevecGdo says:

      Inak viac ciest a viac parkovisk nikam nevedie.
      Ja by som vobec nenavysoval tot pre auta. Iba pre MHD. To by pomohlo s tymi zapchami

      • 2.2.1
        ABC says:

        Veru, veru dobre hovoríš. V 90 rokoch minulého storočia bol na Útvare hlavného architekta spracovaný návrh organizácie MHD formou buspruhov. Terajšou realizáciou cyklochodníkov tento návrh definitíve pochovaný. MHD v meste už bude len o trpezlivosti a strate času. Do pozornosti, vo viacerých mestách prebiehajú súťaže ona prevádzkovanie MND kde sa cena pohybuje za kilometer od 2,7 eura do 4,8 eura. Aká ponuka bola daná v Trnave ?

        • 2.2.1.1
          NevecGdo says:

          V Tel avive maju cesty, kde je pre jeden smer povolene jazdit vsetkym vozidlam a opacnym smerom iba autobusom a sherutom /dodavky ktore jazdia rovnako ako MHD bus/
          Co si pamata MHD sa dalo rychlo dostat kamkolvek osobnym autom to bolo o vyckavani v kolonach.

          • 2.2.1.1.1
            ABC says:

            Nechcem ti oponovať ale spomeň si na kolóny v ranných a poobedňajších kolónach pred otvorením severného obchvatu. Prejazd mestom 45 minút.

            • 2.2.1.1.1.1
              NevecGdo says:

              Juzny obchvat tu uz mal byt roky, miesto toho sa budovali rozne vily a pobrezne haciendy a tak to vyzera po celom Slovensku.

              Dalsia vec kedysi rozhodli o predaji pozemkov v Kamenaci a Bielom Kostole tiez sa potom zhustuje premavka odtialto + teraz je korona ale inak rodicia vozia decka do skol a upchava to premavku

              • 2.2.1.1.1.1.1
                ::: says:

                Dokedy sa taký ako ty chcú vyhovárať na predchádzajúce vlády,už je to na smiech.Ty asi tiež patríš medzi tých čo jazdi bicyklom po ceste medzi autami a pritom má vedľa cesty cyklochodník.potom tu niečo vypisuj o kolíziách a nervóznych soferch.mam Skorej mám pocit že ti majstri sveta sú práve ti cyklisti.

                • 2.2.1.1.1.1.1.1
                  NevecGdo says:

                  Dokedy taki ako ty budu cakat po vymene vlady, ze lusknutim prsta dokazu to co dokazali v inych statoch za desatrocia a hlaven na co sa tu z vysoka cele tie desatrocia. Nie si nahodou jeden z tych hrabal k sebe a teraz caka zazraky na pockanie?

                  Jazdim na aute, biku a ani pesi nemam problem sa presuvat z bodu A do bodu B.
                  Ty podla reakcie patris medzi nervakov tj majstrov sveta za volantom, ktori sa zasadne aj na hajzel presuvaju v aute a co trubia , blikaju, mysickuju a ohrozuju vsetko zive a nezive vo svojom okoli. Ak sa im zadari niekoho , nieco zrazit tak sa tvaria strasne skrusene a do zeme zundru cosi o tom ako nechceli a strasne ich to mrzi.

Napíš komentár

reklama

reklama

Prihlásiť sa | © Všetky práva vyhradené. trnava-live.sk I Názory vyslovené v diskusiách čitateľov nie sú názormi prevádzkovateľa webu, a ten za obsah týchto názorov nezodpovedá. Rasistické, vulgárne, urážlivé a príspevky mimo témy článku budú vymazané. Redakcia si vyhradzuje právo na zastavenie diskusie v prípade, že komentáre smerujú k vzájomnému napádaniu sa a osočovaniu účastníkov diskusie alebo iných osôb.